cue-files op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik heb op mijn HD een film staan klaar om op cd te branden.Het zijn 2 mappen met in elke map de volgende bestanden:CCD,CUE,IMG,SUB dus ik kan ze met bv.nero wegschrijven naar 2 cd's.Mijn bedoeling is echter een DVD schijfje te gebruiken zodat de film word afgespeeld in 1 geheel en niet halverwege van cd moet veranderen.Ik heb dus wel een dvd-brander in mijn pc.
Ik heb al veel gelezen maar ik ben een leek op dit vlak,dus alle hulp is welkom.Hoe begin ik hier in vredesnaam aan?Als ik de cue-files op cd brand heb ik dus op elke cd de volgende mappen:EXT,MPEG2,SEGMENT,SVCD
 
In de mappen mpeg2 vind je een bestand (of meerdere) deze kopieër je naar de harde schijf.

Via TMPG-encoder kun je ze geschikt maken voor DVD, via een DVD-author programma kun je er een menu omheen maken en ervoor zorgen dat de fragmenten achter elkaar afgespeeld worden.
 
Tiborv,bedankt voor de informatie.Het is inderdaad dezelfde info die ik van een vriend kreeg.Alleen jammer dat ik nu de cue-file eerst op een cdrw moet branden om dat mpeg2 bestand te vinden en dan vervolgens bewerken en op dvd branden.Wel omslachtig maar het zal wel lukken.groetjes uit Belgie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan