Tiff probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seb1138

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
47
Hallo,

Een vriend van mij heeft een probleem met een tiff bestand en ik d8, hier zal ik vast een antwoord erop kunnen krijgen...

Probleem:
een photoshop bestand moet worden omgezet naar een tiff bestand, zodra dit gebeurd is en je hem in de XPviewer bekijkt is hij zwart wit geworden. Ook is de plaat uit proporties getrokken waarbij 1/3e van de plaat afgesneden wordt. dit stuk wordt vervangen door een zwart of egaal grijs vlak.

het photoshop bestand en het gecreeerde tiff bestand worden beide goed weergegeven in photoshop zelf.

hierbij is de vraag hoe dit gebeurt en hoe dit op te lossen is.

probleem 2:

ik heb de file meegenomen naar mijn werk en hem daar naar tiff omgezet en in windows 2000 met de ACDsee viewer bekeken waarbij hij wel goed word weergegeven. deze plaat moet ik uploaden naar een server waar er automatisch een jpg thumbnail van gemaakt word en als je er op klikt krijg je de grote versie. nu zijn deze ook zwart/wit en gesquashed......
dit is bij de thumbnail en de grote plaat...

ik heb geen idee hoe dit kan en heb al meerdere emails gestuurt met de beheerder van de ftp site maar hij weet ook niet waar het fout gaat.

ik hoop dat dit een bekend probleem is en dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen aangezien ik tegen een deadline loop..... (29 januari)

Met vriendelijke groet,

Niels Sinke
 
Wat moet het uiteindelijk voor bestand worden?
 
Als ik het goed begrijp heb je dus een .PSD bestand (Photoshop) en wilt dit omzetten naar een .tif(f) bestand, en later ook nog een .jpg.

1. Heb je in je .PSD wel alle lagen samengevoegd?
Ik heb het programma niet, maar dat zou een reden kunnen zijn.

2. Je hebt het over 'omzetten' waarom sla je het niet gewoon op in .tif formaat (of bedoel je dat).

T.a.v. het 2e probleem, wat voor een soort server is dat ,speciaal voor foto's, of is het een eigen site?

Misschien is je bron bestand wel te groot, .tiff bestanden kunnen zeer groot worden.

Op de server wordt er dan (automatisch) een kleine .jpg van gemaakt die als je aanklikt je naar de pagina brengt waar de veel grotere .tiff versie staat (begrijp ik dat zo goed?).
Om welke site gaat het, is er iets van te zien.

Als je me een prive bericht stuurd kan ik je antwoorden en jij me de file sturen, ik wil er best wel even mee stoeien...
 
We zijn er al achtergekomen...

We hebben de psd plat gemaakt en toen gesaved naar tiff....maar wat het probleem was, was dat er nog extra alpha channels in zaten die hij meenam naar de tiff. Dit zorgde ervoor dattie zwart/wit werd.
Dus nadat we de extra channels hebben verwijderd, gesaved hebben werkte de plaat goed!

Maar heel erg bedankt alsnog!!

Sebastiaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan