videobanden opnemen op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Vraagje: ik zit erover te denken om een dvd-recorder te kopen. Kan ik mijn videobanden op mijn videorecorder afspelen en dan opnemen via de tv? Of zit er dan helemaal naast?
 
Ja, dat kan.
Er is prof. software voor: pinnacle studio 8
Je hebt een pc nodig van 1,5 Ghz en ongeveer 20 Gb vrije harddisk ruimte.
Een film van 1,5 uur neemt al snel 60 Gb in beslag op harddisk.
Eenbeetje geavnceerde grafische kaart met een video (8) ingang hoort erbij.
 
Bedoel je een DVD recorder in je PC (brander) of een standalone (recorder)?
Met beide kan het, echter als je hem in de PC bouwd heb je ook een TV kaart nodig en software om DVD te branden, bv Pinnacle maar je kunt ook TMPGenc gebruiken.
Bedenk wel dat video een zware PC vraagt en het maken van een DVD kost ook behoorlijk wat tijd.

Met een standalone sluit je gewoon je video (scart) uitgang aan op de DVD ingang ... simpel.
 
Ja, dat laatste bedoel ik...
Hij komt dan bij de tv en videorecorder te staan, en mijn idee is dan om de videorecorder helemaal weg te halen en daar de dvd-recorder voor in de plaats te zetten.
En ik neem aan dat ik de dvd-recorder op dezelfde manier kan gebruiken als de videorecorder? Dus opnemen (programmeren en direct) van de tv en mijn oude videobanden met van alles en nog wat erop (wat ik zelf heb opgenomen) daar op zetten.
Dan heb ik toch niet zo'n Pinnacle-spul nodig, toch...??
 
Klopt helemaal, niet nodig.

Kijk hier voor meer info over DVD recorders.
 
Geplaatst door Thea41
Ja, dat laatste bedoel ik...
Hij komt dan bij de tv en videorecorder te staan, en mijn idee is dan om de videorecorder helemaal weg te halen en daar de dvd-recorder voor in de plaats te zetten.
En ik neem aan dat ik de dvd-recorder op dezelfde manier kan gebruiken als de videorecorder? Dus opnemen (programmeren en direct) van de tv en mijn oude videobanden met van alles en nog wat erop (wat ik zelf heb opgenomen) daar op zetten.
Dan heb ik toch niet zo'n Pinnacle-spul nodig, toch...??
Je hebt begrijp ik alleen zelf opgenomen banden. Ik heb dit alles al gedaan, maar zit met veel koopbanden en daar zit dikwijls een kopieerbeveiliging op die je niet kunt omzeilen. Je DVD brander brand deze niet. Is jammer van die vele mooie banden die ik graag had omgezet. Als je via de PC gaat bewerken dan heb je toch echt een videobewerkingsprog. nodig. Daarvoor heb je bv. pinnacle.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan