MP3 van Xing(new) naar het betere MP3 Lame, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Ik heb een heleboel xing(new) MP3s met bitrate 192 en vraag mij af of die om te zetten zijn naar Lame MP3s van een goede kwaliteit. De Xing(new) MP3s zijn in goede staat, maar weet niet of het slimmer is om ze om te zetten naar de betere Lame codering.

Ik heb Easy CD-DA Extractor 6.2 in huis, maar werkt het daar wel mee?

Ik heb ook WinLame in huis, maar vraag mij af of er al een vrij recente versie op de markt is.

Heeft iemand enig idee? Of een beter/ander idee?
 
Waarom zou die WinLame niet goed zijn Miranda?
Ik werk zelf nog met RC 2. Er is al een RC3.
 
Geen idee, Ik gebruik Easy CD-DA Extractor 6.2 voor van alles en nog wat en is vrij simpel instelbaar.

Ik heb ook een WinLame in huis (WinLame RC3 Full), maar weet niet of die die nieuwere coderingen aan kan.
Ik heb dat programma al een aardig lange tijd draaien dus neem aan dat er al het één en ander verouderd is. Nero en Easy CD-DA Extractor komen steeds met nieuwere versies uit, maar WinLame blijft daar een beetje mee achter. Moet wel zeggen dat Nero wel heel erg vaak met update's komt, is dat programma onvolledig of zo?

Ik heb Easy CD-DA Extractor 6.2 op een Xing(new) file af gelaten en krijg dan via EncSpot te zien dat de file na omzetting goed is terwijl het daarvoor redelijk is.

Via MP3test zijn beide file's zonder fouten in de frames dus gewoon normaal in orde. Ik krijg een beetje het idee dat EncSpot alleen naar de naam kijkt en niet naar de file zelf, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben, want daar heb ik geen verstand van. ;)
 
Wat Encspot betreft..als Encspot niet ok zegt kun je het beter laten. Vaak willen die nummers dan niet goed starten of herhalen ze zich. Heb je een cd waar 12 hetzelfde nummer opstaat.
Wat WinLame betreft. Je moet zelf die LameEnc.dll of zoiets bijhouden. Een kwestie van omwisselen dus.
Ik heb geloof ik nu iets met 93 op het eind. Er zal wel weer een nieuwere zijn inmiddels.
Eerst gebruik ik dus MP3test, wip er uit wat zo al niet goed is. Dan kijk ik met Encspot eigenlijk alleen of ze compleet zijn en de rest haal ik door WinLame heen.
 
Ik trek EncSpot erg in twijvel, want heb hier een Twilight - Mp3 Collection DVD liggen die vol staat met MP3s volgens de Xing(new) codering. EncSpot geeft redelijk aan, maar MP3test zegt prima. Er zijn geen foute frames gevonden en het klinkt op het gehoor ook prima.

Ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet geloven van die programma's

Het zijn MP3s die van normale CD's afkomen en klinken goed.

Kan WinLame Xing(new) niet omzetten? Het is toch raar dat als ik met Easy CD-DA extractor de mp3 omzet dat EncSpot zegt dat het in eens wel goed is?

Waar kan ik de updates voor WinLame vinden of het betreffende filetje?
 
Laatst bewerkt:
Ik had je al geantwoord maar zie het hier niet terug.
Typ gewoon die dll in met Google. Zul je'm vanzelf wel tegen komen.

Niet alle Xing zijn verkeerd. Maar wel heel veel voorheen. Trouwens daar heb je geen programma voor nodig om te horen hoor slecht die zijn. Je pikt ze er zo tussen uit bij mij op oude cd's. Geweldige sissers.

WinLame zet alles om. Die encodeert opnieuw dus die Xing is geen Xing meer. Zo simpel is dat.
 
Nee, dat kun je niet maar dat doe je toch als je brand? Met Nero, Music Match en NTI cdmaker kan het in ieder geval.
 
Dat is waar, maar ik ga mijn MP3tjes ook normaliseren.

Ik denk dat ik daarvoor Easy CD-DA extractor gebruik, voor normaal branden op cd gebruik ik Nero 6.
 
Kun je ook nog MP3Gain uitproberen. Die naam zie ik hier veel.
 
Ik ken het niet, maar heb er wel eens van gehoord.

Ik denk dat ik WinLame in combinatie met Easy CD-DA extractor ga gebruiken, want dat lijkt mij de beste oplossing.

MP3Gain ga ik wel uitproberen, maar weet niets over de werking/bewerking daarvan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan