Sweex 4 ports switch met casema eurodocs modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
HOi,
IK heb een sweex broadband router gekocht met 1 wan aansluiting en 4 lan aansluitingen ( dit op advies van verschillende mensen ).
IK ben de hele middag al bezig geweest om via Wanadoo basic samen met de Eurodocs modem en de Sweex router een internet verbinding te krijgen en om er 2 andere computers op aan te sluiten.
Ik heb verschillende handleidingen gedownload ( sweex pdf files ) maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik had natuurlijk de modem en internet al geinstalleerd staan op de computer, moet ik voordat ik nu de wan kabel van de modem die modem en internet verbinding uit mijn computer verwijderen of niet.
Ik heb beide geprobeerd maar niets lukt me op dit moment.
Is er iemand die mij van het begin tot het eind ( ook het aansluiten en verwijderen van e.v t geinstalleerde internet ) kan uitleggen hoe ik mijn computer met de Sweex modem het internet op kan krijgen en hoe ik dan ook 2 andere computers via deze router op het internet kan krijgen.

De computer waar de router aan zit heeft Windows xp
En de computers die via lan op de router moeten komen hebben allebei Windows 98.

Ik ben je zeer dankbaar als je mij hier mee zou willen helpen, want ik weet het echt niet meer nu.

groeten Barney
 
Heb je de instellingen van je provider in de router ingesteld?

Hier vind je de juiste instellingen voor wanadoo
http://www.sweexeurope.com/media/proddownloads/Wanadoo ism Com21 modem.pdf

Eerst je router koppelen aan de pc(s), de router configureren conform de bovenstaande pdf, dan pas de wanpoort aansluiten op de modem.
Daarna moet het gewoon werken.
Op de pc hoef je de instellingen niet te wijzigen.
Suc6
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je sneller reactie.
Het gaat hier dus om de Motorola Eurodocs modem en ik heb daar ook bij Sweex bij de Nieuwe Broadband 4 switch router ( zoals het daar staat bij producten ) een ander handleiding gedownload waar ook specifiek een configuratie voor de Motorola Eurodocs modem in staat.
Kopieeer onderstaande url en je kan die handleiding inlezen of downloaden, bijna halverwege zie je instellingen specifiek voor de Eurodocs modem. ( is wel een pdf file )
http://www.sweex.com/product.asp?pid=302&s=4

Het ging een heel eind goed, alleen wanneer ik het L2TP protocol moet selecteren als ik in het router configuratie scherm ben, dan zie ik die niet en kan ik niet verder, deze zou moeten staan bij de Quick setup wizard maar is daar niet te vinden.
Via een omweg kom ik dan wel in het zelfde venster waarbij je de Wan instellingen en de P2TP instellingen kan invoeren, zoals afgebeeld in de handleiding.
Als ik dan alles ingevoerd heb, dan moet ik apply aanklikken en dan zou hij met een outlog scherm moeten komen, dat scherm komt niet en als dat het geval was, dan moest ik de computer uitschakelen, dan na 10 sec de modem uitschakelen, dan 10 sec wachten en dan de modem weer inschakelen en dan weer na 10 sec de computer opstarten.
Na het opstarten zou ik dan internet verbinding moeten hebben, nou mooi niet en ik kom ook niet meer in het configuratie scherm van de router ( http//192.168.2.1 )
Wat een gedoe met zo'n wanadoo modem zeg.

groeten Barney
 
helaas is het probleem nog steeds niet opgelost en kan ik de router niet aan de praat krijgen met de eurodocs modem van casema

barney
 
Hey Barney,

Ik heb niet heel veel verstand van routers. Maar ik ben er ook naar één op zoek en als ik dan op marktplaats.nl kijk lees ik bij verscheidene Sweex routers dat deze het L2TP protocol NIET ondersteund.

Mischien kan je het navragen bij de winkel waar je het vandaan hebt.

Brian.
 
Geplaatst door Lunatic
Hey Barney,

Ik heb niet heel veel verstand van routers. Maar ik ben er ook naar één op zoek en als ik dan op marktplaats.nl kijk lees ik bij verscheidene Sweex routers dat deze het L2TP protocol NIET ondersteund.

Mischien kan je het navragen bij de winkel waar je het vandaan hebt.

Brian.

Als je even de moeite had genomen om de link van Barney te volgen, had je kunnen vaststellen dat een aantal, en ook deze, sweex routers het L2TP protocol wel ondersteunen.
Misschien is de link wat makkelijker voor je http://www.sweex.com/product.asp?pid=302
 
Laatst bewerkt:
Hey, zoals ik al zei heb ik er niet zoveel verstand van ik geef alleen maar door wat ik lees. Dus die zeikerige toon mag je wel achterwege laten.

EN zoals je leest heeft Barney nog steeds geen verbinding, dus om een handleiding maar simpel voor waar aan te nemen is niet altijd een goed idee. Het zal niet de eerste keer zijn dat de info niet klopt.

En zo te zien weet jij ook geen oplossing dus ......

Adios!
 
Ja luitjes helaas heb ik er nog steeds geen goede oplossing voor, ik zal moeten wachten totdat iemand de juiste handelingen en instellingen zelf heeft moeten ondervinden en die dan aan ons kan doorgeven.

Ik blijf zelf driftig doorgaan en als ik het voor elkaar krijg dan zet ik dit op papier en geef ik het meteen hier door.

Hopelijk heeft iemand inmiddels ook de router ergens op geconfigureerd en kan jij mij de juiste instellingen geven.

Groeten van Barney

ps
Niet kibbelen he, iedereen bedoelt het goed neem ik aan.
 
Geplaatst door Lunatic
Hey, zoals ik al zei heb ik er niet zoveel verstand van ik geef alleen maar door wat ik lees. Dus die zeikerige toon mag je wel achterwege laten.

EN zoals je leest heeft Barney nog steeds geen verbinding, dus om een handleiding maar simpel voor waar aan te nemen is niet altijd een goed idee. Het zal niet de eerste keer zijn dat de info niet klopt.

En zo te zien weet jij ook geen oplossing dus ......

Adios!

Je hoeft geen verstand van routers te hebben om informatie te kunnen lezen. Verder haal je dus onnodig aan dat de router misschien niet het L2TP ondersteund.
Als je alleen maar doorgeeft wat je leest lijkt me gewenst dat je wel informatie doorleest die relevant is voor de betreffende router.
En voor wat betreft de oplossing, er staat in het eerder opgegeven pdf bestand een sectie speciaal voor een Motorola Eurodocs modem van Wanadoo (casema), hier is niets aan toe te voegen, dat is de te volgen werkwijze en werkt.
Als je dan geen verbinding krijgt kan het zijn dat er nog een 'oude' firmware in de router zit. Als deze anders is dan de 2.65 (die je op de site van sweex kan vinden) moet je een upgrade doen. Dit antwoord is ook gewoon te vinden bij sweex.

Mocht jouw casema verbinding nog lopen via proxy kan je ook nog in explorer > tools > internet options > connections > lan settings > als proxy server het volgende invullen: www-proxy.wanadoo.nl:8080
 
hoi Barney,
heb sinds gisteren zelfde probleem, heb van alles al gedaan, maar ben al blij als de pc en de laptop (beide windows xp) apart kunnen contact maken met internet.
Wat krijg jij als je inlogt bij 192.168.2.1 status, internet connection? ikzelf dynamic IP connect, moet dat niet zijn LT2P???, ook heb ik bij internet-opties bij verbindingen de optie nooit een verbinding kiezen (staat in de handleiding), maar als ik dan internet opstart kan ik uren wachten, er gebeurt nix, terwijl als ik dan outlook opstart ik direct het inbelscherm krijg en kan inloggen op internet.
Komt je dit enigzins bekend voor en heb je het probleem nog steeds??? :confused:
 
Geplaatst door nepo
hoi Barney,
heb sinds gisteren zelfde probleem, heb van alles al gedaan, maar ben al blij als de pc en de laptop (beide windows xp) apart kunnen contact maken met internet.
Wat krijg jij als je inlogt bij 192.168.2.1 status, internet connection? ikzelf dynamic IP connect, moet dat niet zijn LT2P???, ook heb ik bij internet-opties bij verbindingen de optie nooit een verbinding kiezen (staat in de handleiding), maar als ik dan internet opstart kan ik uren wachten, er gebeurt nix, terwijl als ik dan outlook opstart ik direct het inbelscherm krijg en kan inloggen op internet.
Komt je dit enigzins bekend voor en heb je het probleem nog steeds??? :confused:
de oplossing: een nieuwe router! en hij werkt perfect, fluitje van een cent! :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan