Pctv

Status
Niet open voor verdere reacties.

anita vh

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
13
Ik heb een PCTV kaart van pinnacle geïnstalleerd. Bij de test gaat alles goed behalve bij de laatste test van de kaart zelf. Dan geeft hij een bericht "stuurprog PCTV kaart was in gebruik dr e andere applicatie, sluit deze af en test opnieuw".
Hoe vind ik welke toepassing dit stuurprog gebruikt?
En hoe los ik dit probleem op ?
Bedankt
 
Neem de tvkaart uit de pc en herinstalleer opnieuw: goede moed , ik ben al dagen bezig (er loopt met die tvkaarten wel altijd iets mis). Good luc
 
Stop hem eens in een ander pci slot, wel eerst de software verwijderen van de tv kaart.

Het is goed mogenlijk dat hij nu in een gedeeld pci slot zit [ pci slot is de plaats waar je de kaart instopt ]


groetjes speedtouch
 
Heb al in 3 versch sloten gestoken, werkt niet, zegt telkens stuurprogr in gebruik.
Heb scanner al gestopt, webcam verwijderd, premiere 6 verwijderd en telkens opnieuw begonnen niets werkt.
Zelfs op de helpdesk van Pinnacle weten ze het niet.
Weet nog iemand iets anders?
Welk app zou nog dit stuurprogr gebruiken, hoe kan ik dit weten?
 
haal de kaart uit pcislot; verwijder met allcleaner 2003 alles wat van de kaart is, installeer de kaart terug in een pcislot en herinstalleer alles opnieuw nadat de pc is heropgestart: dan moet de pc de nieuwe hardware ontdekken enz....
 
Heb alles al geprobeerd, versch sloten, deïnstallatie, regclean, opnieuw installeren. Kaart wordt in 1ste instantie gevonden maar final test blijft mislukken. Na herstarten cptr wordt een code 10 fout gegeven bij app. beheer.
Heb PC nu binnen gebracht bij Cprt winkel, zijn ook al 2 dagen aan 't zoeken en vinden voorlopig ook geen oplossing.
 
Is de juiste driver geplaatst? Is de cd compatibel met uw besturingssysteem? Geen virussen?...
 
Hoi ,anita vh
bij mij was het probleem de geluidskaart (creative)
geluidskaart eruit tvkaart erin / installeren (foutmelding geen geluid)
geluidskaart erin en alles werkt (bij mij dan)

suc6
geert
 
alles verwijderen van de kaart (ook driver!!!!)
kaart herplaatsen in pci slot
cd van kaart plaatsen
naar configuratiescherm --- nieuwe hardware
klik multimedia video device
stuurprogramma "aanpassen"
aanvinken: cd + locatie aangeven ,waar driver op cd te vinden is ,in balkje (dat moet juist zijn!!!!!); dit is te vinden in tekst van "installatie" of eens google-n
na installatie van de driver: de tv en fm applicaties installeren (dit verschilt van kaart tot kaart; installatietekst raadplegen)
in programma tvkaart zoeken - aanklikken --landkeuze ---tvposten scannen --- fmposten scannen -- en alles is ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!VEEL GELUK!!!!!!!!!!!!!
 
Heb alles mogelijke gedaan, niets werkt.
Probleem nu doorgeschoven naar cptr fa waar ik de kaart gekocht heb. Werkt daar ook niet, ook niet op een andere pc of met een andere win versie.
Hebben ook al een andere kaart geprobeerd. Werkt ook niet. Ze zijn nu met Pinnacle aan 't overleggen.
Wacht op de afloop Bedankt alvast voor alle goede raad. Laat nog weten hoe het afgelopen is.
 
Als nog iets overblijft na uninstall wil de "nieuwe" driver zich niet plaatsen (ik heb er maanden achter gezocht en nu in één minuut is alles geinstalleerd). Moet u soms het pad niet ingeven om de driver op de cd te zoeken? Veel goede moed (plaats na formatteren zo snel mogelijk de tvkaart want als het de eerste maal niet lukt moet u terug formatteren en herinstalleren!!!!)
 
Geplaatst door azer
Als nog iets overblijft na uninstall wil de "nieuwe" driver zich niet plaatsen (ik heb er maanden achter gezocht en nu in één minuut is alles geinstalleerd). Moet u soms het pad niet ingeven om de driver op de cd te zoeken? Veel goede moed (plaats na formatteren zo snel mogelijk de tvkaart want als het de eerste maal niet lukt moet u terug formatteren en herinstalleren!!!!)
Is de voeding van de pc niet te licht? Ik heb mijn satkaart moeten verwijderen en wacht nu op nieuwe pc.
 
Mijn kaart "werkt" eindelijk. Je kan als je wat geduld hebt tv kijken. Opnemen lukt niet. Audio meestal niet synchroon. Als je 2 dingen na elkaar doet (bv in het menu of te snel wisselen van kanalen) hangt Vision. Ook audio reageert ie niet meer. Ook afstandsbediening werkt alhoewel de test goed is.
Bij cptr fa weten ze het ook niet meer. Zie het nog even aan en dan gooi ik de kaart eruit.
Bedankt iedereen voor reacties.
 
Heb PC nog maar eens moeten formatteren. Nog eens een laatste poging gewaagd om mijn TV kaart te installeren... en het ding werkt zonder enig probleem. Heb precies hetzelfde gedaan als de vorige keren. En nu ging het installeren zo als het zou moeten gaan : perfect. En alles werkt : opnemen, remote, synchronisatie. Heb nog maar eens geleerd dat geduld een schoon zaak is en dat computers toch een eigen wil hebben. Heb PC firma op de hoogte gebracht en ze snapten er ook niks meer van. Ze hebben zelf ook vanalles geprobeerd, ook op andere PC's.
Ondertussen een backup gemaakt met TV kaart, uitgeprobeerd en werkt als vanzelf.
Probleem dus opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan