Van DV naar VCD/SVCD in de beste kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Berichten
177
Ik capture mijn DV-tjes en krijg grote AVI-bestanden.
Nu wil die, of stukjes eruit, branden naar een CD (geen DVD) om af te spelen in een DVD-speler.
Dus VCD, want niet iedere DVD-speler kan SVCD aan.
Ik heb Nero geprobeerd, Pinnacle Studio 8, en TMPGenc. Niet alleen VCD maar ook SVCD.
De kwaliteit vind ik nogal tegenvallen.

Stel ik maak me niet zo druk om de grote van het bestand en d duur van encoderen, welke methode en software is dan volgens jullie het beste, of waar kan ik een beschrijving vinden, om een zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen op die CD?
 
Probeer eens een hogere bitrate waarde in te stellen.

Je kwaliteit zal dan aanzienlijk beter worden.
 
Hoe hoog

Ik heb 'm (TMPGenc) op automatisch staan en bij settings op maximale kwaliteit en de maximale bitrate verhoogd van 3000 naar 5000.

Hoe hoog bedoel jij?
 
http://members.home.nl/s.nannenberg/Video op CD/

Hier heb ik een leesbare handleiding gevonden die voor beginners en experts duidelijkheid schept.
Inmiddels denk ik dat TMPGenc toch de beste is voor encoding, en ik ga daar eens meestoeien.

Bedankt voor de calculator. Brengt ook weer extra info.

Nu wil ik alleen nog weten hoe ik kan zien voor het encoden hoe groot mijn nieuwe bestand gaat worden en hoe lang het encoden duurt, voor het starten dus.
 
En nu wat sneller

Ben met TMPGENC aan het stoeien geweest.
En een beetje met Nero.
Ik heb van een 2m47s stukje avi geprobeerd een SVCD (MPEG2) stukje te maken.
Verschillende settings, maar globaal doet TMPGENC daar zo'n 50-60 minuten over en maakt een bestand van 80-100 Mb. Nero ongeveer de helft zowel qua tijd als bestand. Nu heb ik niet iedere keer gewacht tot het encoden klaar was om tijd en cd's te besparen.
Ik heb ook nog Pinnacle Studio 8, maar daar heb ik nog steeds niets mee geprobeerd.

Is er iemand die al meer ervaring op dit gebied die aan kan geven wat het snelst gaat, maar waarbij toch nog een goede kwaliteit gemaakt wordt.
Al die settings in TMPGENC maken het niet makkelijk, en ik vraag me af welke werkelijk effect hebben op de kwaliteit en duur van encoding.
Nero is dan wel sneller, maar een VCD die ik eerder gemaakt had viel wel tegen.
Is het verschil tussen VCD en SVCD echt groot?

Als laatste viel mij op dat een probeersel dat ik met TMPGENC gemaakt had als VCD en later als SVCD door Nero bij het branden nog eens dunnetjes overgecodeerd werd. Dat kan toch niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan