Ruis!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbara81

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Berichten
12
Ik heb voor mijn (vrij oude, pentium II) computer die nog geen geluidskaart had, een simpele geluidskaart gekocht en geinstalleerd..... en op zich doet het geluid het wel.... maar er is een constante ruis aanwezig. Als ik mp3´s afspeel is het niet om aan te horen, de muziek wordt helemaal vervormd en overstemd. Bij het afspelen van CD's is het minder aanwezig, maar toch irritant. Het ligt niet aan m'n boxjes, want toen ik ze aansloot op de laptop van een vriendin gaven ze prima geluid.

Whatever could be the problem??

xxx Barbara
 
Barbara,

Als het goed is staat naast je tijd rechtsonder een luidsprekertje. Klik hier eens op, je komt nu in het scherm volume regeling.

Waarschijnlijk staat je volume van je geluidskaart heel laag en zet je nu je speakers zooooo hard dat er ruis ontstaat. zet de schuifjes allemaal wat hoger en waarschijnlijk is je probleem opgelost!

succes, Guido
 
En als je dan toch in volume regeling zit, moet je gelijk ff kijken of het vakje bij microfoon op dempen staat, soms wil dat ook helpen.
 
ruis

Dat helpt wel een beetje.. bij m'n CD's is de ruis nu zo goed als weg.. maar de MP3's willen helemaal niet meer spelen. Als ik alles zachter zet komt er gewoon geen geluid meer door. Er is trouwens nog steeds iets mis, want de 'computergeluiden' (die je hoort als windows opent/afsluit of bij foutmelding enz) komen heel erg gestoord en verwrongen door..

Het is dus toch niet zo simpel als het lijkt..... blijkbaar.. :(

x Barbara
 
je hebt waarschijnlijk een oude driver geinstalleerd.
je moet dus ff de nieuwste driver van van fabrikant downloaden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan