Automate Web Photo Gallery

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmad

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
55
Met behulp van Adobe Photoshop (ik gebruik nog versie 5.5) kan ik automatisch een web foto gallery maken. Echter: de achtergrondkleur van de webpagina's is dan wit. De standaard achtergrondkleur op mijn pagina's is echter een andere. Voor de uniformiteit moet ik dus de kleuren van elke pagina's aanpassen. Bij een fotogallery van 50 foto's is dit een redelijk karwei...
Is er een manier om bij het aanmaken van de gallery de achtergrond kleur in te stellen? Bij voorbaat mijn dank
 
Er zal ergens in de map van adobe een bestand moeten zijn (html of een ander webformat) die door adobe als standaard gebruikt wordt om de pagina's te maken. Als je deze kunt vinden, dan kun je met het juiste programma de kleur aanpassen.
 
Ik gebruik photoshop 7, maar misschien helpt dit. In de map programfiles/adobe/photoshop/voorinstellingen/webfotogalerie staan mappen met de templates van de verschillende webgaleriën. Die kun je aanpassen.
In de helpfile staat ook eea uitgelegd. Ik heb maar een txt bestandje gemaakt van een gedeelte van het help bestand, waar een duidelijke uitleg in staat.
 

Bijlagen

  • photoshop_webgalerie.txt
    4,2 KB · Weergaven: 21
Bedankt voor de reactie.
In versie 5.5 zit deze optie echter niet. Ik zie wel in Verkenner dat het een plug-in is maar verder kom ik niet. Helaas. Maar op zoek naar versie 7?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan