fotos niet te kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbonol

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Berichten
14
Voordat ik xp opnieuw op mijn computer heb geinstalleerd, heb ik al mijn fotos direct vanuit "mijn afbeeldingen" een op een op een cd gebrand.

Nu kan ik ze wel openen en kijken vanaf de cd maar verder kan ik er niets mee.
Niet verplaatsen ,kopieren of wat dan ook.
Ik krijg dan de boodschap "alleen lezen bestand" of "kan de bron niet lezen"

Met andere woorden : ik krijg ze niet meer vande cd.

Wie weet raad
Nol
 
Als je ze vanaf de cd kunt bekijken heb je ze eigenlijk al op de schijf. Kun je niet aan de rechter kant van de verkenner alleen lezen uitschakelen? Of kopieeren van rechts?
 
Hoe bedoel je :kopieren van rechts. Met de rechtermuisknop of van het rechtse gedeelte van het scherm?

Ik heb trouwens in XP de verkenner nog niet gevonden zoals b.v in Windows 98
 
Ik weet niet wat je wel of niet weet dus even uitgebreid.
De verkenner vind je zo: start/alle programma's/bureau accesoires.
Rechtsklik/kopieren....naar bureaublad. Doe dit ook met Paint en Kladblok. Zul je veel plezier van hebben.
Heb je je snelstart al in je taakbalk? Dan kun je die 3 iconen er zo naar toe slepen.
Lukt dat niet dan moet je de taakbalk ontgrendelen en een vinkje voor snelstart geven.

Als je nu de cd er in doet en vervolgens de verkenner neemt dan moet je als je op de cdrom/writer drive klikt de files rechts zien. Het lijkt me toch sterk als je nu niet al die foto's kunt markeren en vervolgens naar links kunt schuiven in de map die jij wilt.
Misschien moet je eventueel daarna iets van lezen uitvinken bij eigenschappen van die foto's .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan