Router/netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb op dit moment een netwerk met 2 pc`s.
2 netwerkkaarten in pc 1 en een in pc 2

er word mij aangeraden een router te nemen om mijn 2 pc`s te connecten om dat dit beter zou zijn.
maar tot op hede is men in gebreken gebleven uit te leggen wat dan die voordelen wel zijn.

daarom de vraag kan iemand mij dit vertellen.

op de hoofdPC de mijne dus speel ik veel games online
en mijn zoon op pc 2 download regelmatig .

word mijn pc er vlugger door als er een router aanzit
want als hij nu download merk ik dit met gamen

en wat zijn er nog meer eventuele voor/nadelen

ik heb Win XP Home een men zoon XP Pro
 
Hmm

Nou het ligt een beetje aan de opbouw van jouw systeem, heb je een adsl of kabel pakket dan zeer zeker heeft het voordelen betreft een router te plaatsen, als eerste de router zorgt er enigzins voor dat beide pc's vliegends vlug het internet op kunnen en jouw pc hoeft niet meer aan te staan, je kunt makkelijker met elkaar comuniceren, jouw eigen pc hoeft daarna niets meer te delen qua bronnen die de pc toch wel hard nodig heeft.
Als je zoon aan eht downloaden is dan zal je altijd wel wat merken qua online gamen, de totale bandbreedte die wordt weggeven door de provider wordt nog steeds verdeeld over jouw en zijn pc, het enigste voordeel nu alleen is dat jouw pc daar dan niet meer over hoeft na te denken.

ALs je een inbel verbinding hebt dan gat het helaas niet op, er zal dan altijd 1 pc aan moeten staan zo en zo voor de verbinding maar ook om het internet te verdelen.

Dus mischien is het een beetje afwegen wat belangerijker is, daarmee is het ook nog zo, nu zou je je zoon in de gaten kunnen houden maar daarna niet meer, hij zou kunnen doen met zijn pc wat hij maar wil.

grtjs jjw
 
Keuze

Nou dan is de keuze volledig aan jezelf.

Voordeel:

Beide machine onhafhankelijk internet.
Makkelijk netwerk onderling.
Minder last van vertraging op eigen machine omtrent dat deze niet meer voor de ander hoeft te denken.
Makkelijk eventuele adressen afblokken omtrent misbruik van internet via de router.

Nadeel:

Redelijk kostbaar.
Even priegellen met instellingen en leren omgaan met router.
Om printers te delen vaak duure randapparatuur nodig.
Bekabeling wordt anders, niet meer CrosedKabel maar gewoon een utp snoertje aanleggen.
Beide machine kunnen nu het internet op waneer ze willen, mischien niet controleer baar.

Hmm het wordt er niet makkelijker op denk ik.

Succes met de keuze.
Grtjs jjw
 
ff wat aanvullende info
ik zit dus met een UTP kabel verbonden
en heb als kabelmodem een
MOTOROLA SB4200E Surfboard

mij worden div merken aangeraden
de DRAYTEK VIGOR 2200
ZYXEL 324 Prestige
SITECOM DC 202

op dit moment is er bij
www.dynabyte.nl een SWEEX in de aanbieding
ik weet niet of dit een goeie is
in ieder gaval is ie 40 Euro afgeprijst
 
Netwerk

Nou Sitecom doet het altijd goed en is meestal het gebruiksvriendelijkst.

Je zit nu achter een kabelmodem, die staat in verbinding met een utp kabel naar jouw pc, daarin zitten 2 netwerkkaarten in, de pc's zijn verbonden met een crosskabel.
Die laatste mag nu weg, de router komt nu tussen het kabelmodem en de twee pc's in en allen uitgevoerd met utp patchkabel.

Merken merken, alle merken doen in princiepe hun werk, het grootste verschil zit vaak in bedienings gemak en bv. documentatie bijgesloten.

Voor elk merk geldt wel dat je vaak via internet allerleij gebruikershandleidingen kan downloaden.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan