Avi movie (helaas geen beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik snap er helemaal niets van, ik heb een Avi movie met beeld indeling maar toch als ik hem opstart dan zie ik helaas geen film maar alleen audio.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos of kan uitzoeken.

grtjs jjw
 
Krijg je nog een melding (bijvoorbeeld in Mediaplayer)?

Waarschijnlijk heb je namelijk niet de juiste codecs. Voor download van codecs kan je tercht op de helpmij toolbox, klik even op de link in mijn handtekening.
 
Kijk met Gspot welke codecs je mist.
Hier vind je Gspot en diverse codecs;
Info over codec en players <--klik.

Ik gebruik zelf het Ace codec pack(48mb) en Xvid codec.
Ben daarmee nog geen film tegengekomen die niet goed afgespeelt kon worden.
 
Codecs

Dat zal hopelijk wel het probleem zijn, als ik die codecs heb, moet ik die op een speciaale plaats zetten, moet ik de mediaplayer zelf laten zoeken op een speciaale locatie voor die codecs.

Hoe werkt dat.

Ik zal een screenshot plaatsen over de melding.

grtjs jjw
 
codecs zijn vaak exe files die na dubbel klikken zich zelf op de juiste plaats neerzetten.
 
Codecs

Ik gebruik zelf het Ace codec pack(48mb) en Xvid codec.
Ben daarmee nog geen film tegengekomen die niet goed afgespeelt kon worden.

Crash, dit pakket waar download ik dit eventueel.

Mischien dat dan al mijn problemen wel over zijn.

Grtjs jjw
 
In 2en delen

Is er ook een mogelijkheid om zo avi of divx in tweeen te delen zodat ik hem op cd kan branden?

ik heb al wel wat progjes gezien en geprobeerd maar die zeggen elke keer dat dit bestand niet word ondersteund.

grtjs jjw
 
Dat komt waarschijnlijk omdat je de codecs niet hebt. Waarom installeer je die niet gewoon?
 
Site Link

Ja die link had ik gezien en ik zag ook dat daar dat pakket op t downloaden valt maar heb je de snelheid wel eens gezien van die site.

Ik vroeg dus ook of er niet andere plekken zijn voor dit pakket.

grtjs jjw
 
Re: Site Link

Geplaatst door jjw
Ja die link had ik gezien en ik zag ook dat daar dat pakket op t downloaden valt maar heb je de snelheid wel eens gezien van die site.
Mischien dat het via deze weg sneller gaat;
http://ace.subpage.net/
Je moet de bovenste hebben.
(ACE Mega Codec Pack 5.93 Professional Edition - 49MB)
 
Codecs

Ik heb ze gedownload en geinstaleerd, helaas neemt het progje toch ook pragrammas mee waar ik niet om vroeg maar goed, al het spyware is er alweer uit.

Ik wil dan alleen nog weten of men ook andere progjes weet waarme ik die films nou in tweeen kan splitsen.

Iemand nog goede ideeen.

grtjs jjw
 
MPG's kan je splitsen met TMPGEnc. Voor AVI's heb je dacht ik NANDub. Als je de film wilt branden moet je toch over naar MPG. Dat omzetten naar MPG kan ook met TMPGEnc.
 
Leuk

Dank jullie wel, ik laat de vraag nog even open staan en ik ga nu eens stoeien met alle informatie die jullie me gegeven hebben.

Dank nogmaals voor de info.

grtjs jjw
 
Toch nog een vraag

ja ik heb toch nog een vraag, ik vind veel divx op internet, kan ik die ook zelf maken en waarmee??
Kan ik ook een divx die wel heel mooi beeld heeft maar helaas op zijn kop afspeelt ook omdraaien en waarmee??

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan