Internet delen via een Switch?? hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carcelia

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
220
Hi All,


Bij mijn zus hebben ze van de computerwinkel uit een Switch met draaiknop geplaatst dat op de een of andere manier het internet zou moeten delen maar het schijnt niet te werken.
Nou is m'n schoonzus beetje pagisch als het om hulp van dr schoonzus gaat ha ha ha
Wie kan mij in een email uitleggen wat en hoe het precies werkt, zodat ik het ook door kan sturen naar haar?
Hartstikke bedankt alvast Carcelia@chello.nl
Zij heeft ADSL

Groetjes,
Carla en Renee
 
Ja

Nou een switch met draai knop heb ik nog nooit gezien maar een gewone switch kan helaas geen internet delen uit zich zelf.
Een router wel, je kunt namelijk in de switch geen internet signaal stoppen en dan hopen dat de switch dit verdeelt.

Oke let op, een adsl modem moet in een aparaat worden gestopt waar de inbel gegevens zitten om op internet te kunnen, dus of de pc of een router waarin je dit kunt instellen, een router is eigenlijk een luxe versie switch, deze router kan dan namelijk wel alle aangesloten pc's voorzien van internet omdat vanuit hier het internet verdeelt kan worden, er is inmiddels al een inlog naam en paswoord aanwezig die uiteindelijk het internet vrij geeft via de provider.
Een switch kan dit dus niet.
Als je zus een switch heeft kan ze als volgt alleen maar internet via het modem rechtstreeks haar pc in laten komen, via een tweede netwerk kaart weer naar een switch en dan inderdaad wel meerde pc's internet aanbieden maar niet anders.

Sorry beetje lange uitleg.
grtjs jjw
 
Gezien de weinige uitleg die je geeft is het bijna onmogelijk om je van advies te dienen. We moeten bijna in het blinde gaan gokken en daar wordt je zus zeker niet veel blijer van.

Heb je merk en type van deze switch?
 
Switch als internetdeler

Hoi JJW en Sigma,


Het is volgens mij een Data-switch, ik snap ook niet dat ze kunnen denken dat je daarmee een computer online kan krijgen. Ik heb zelf een router-switch en weet ongeveer wel de werking ervan, ook al krijg ik m'n eigen netwerk momenteel OOK niet aan de praat.
Vandaar ook dat ik zei, een met een draaiknop van A naar B. Volgens m'n schoonzus hadden ze van die computerwinkel gezegd dat ze hem op A voor haar computer en op B naar m'n zus d'r computer, dat ie dan online zou moeten kunnen zijn NOT!!!
Al had ze maar een hubje gehad, had het al kunnen werken, nu zou het denk ik via een seriele kabel moeten gaan, zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd. Maar ja, ik mag er niet aan komen, krijgt ze gelijk een stuip en dus kan m'n zus niet met d'r eigen computer online.

Ik heb ze ook al eens aangeboden en verteld dat ze met twee netwerkkaartjes erbij en een crosscable gewoon allebei het net opkunnen, maar ja.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en

Groetjes,
Carla


Sommige mensen hebben maar een half woord nodig, dat zie je maar weer :D
 
ComputerWinkel

De Computer winkel weet ook niet altijd wat ze verkopen nee, soms gaat het helaas alleen maar om geld en als ze dan ook nog iemand voor hun neus hebben staan die er dan ook geen verstand van heeft dan krijg je wel eens wat in je maag gedrukt wat geen oplossing bied.

Helaas.

Jammer dat ze al pannies wordt als je er naar kijkt.
Het gaat dus gewoon niet lukken.

Grtjs jjw
 
precies

Dat had ik ze dus ook al verteld, IK zou accuut terug gaan met die zooi, maar zij blijven aansukkelen, snap ik niet hoor ha ha ha
Vertel het ze nog wel een keer.

Bedankt voor je reactie :)

Toevallig ook verstand van eigenwijze netwerkkaarten?
Alles staat goed ingesteld maar is niet te vinden in het netwerk. Hij staat goed geinstalleerd, werkt correct en geen conflicten volgens appbeheer.

groetjes,
Carla
 
Pingen lukt ook niet vanaf andere computers?
 
pingt niet

Hi,

Hij pinkt niet naar zichzelf, netwerk, mijn, of z;n broer.

Van de hoofdcomputer naar hem Request timed out.

groetjes,
Carla
 
oepsss

Sorry, je hebt gelijk. Maar hier klonk iemand die er verstand van heeft :D

Ik hoop dat Sigma nog raad weet op die andere draad?

Hartelijk bedankt alvast,
Groetjes,
Carla
 
Mario

Hoe is het netwerk opgebouwd??
Switch, hub, routers, pc's kabels??
Vertel eens iets meer over de situatie zoals die thuis staat.

Tenminste als Mario het goedkeurd dat er toch verder gediscuseerd wordt over een ander onderwerp.

grtjs jjw
 
Zoals ik al eerder aangaf jjw is het overzichtelijker om verder te gaan in Carla haar eigen topic
 
Gelijk

En gelijk heb je Mario.

Carla ik ga wel naar dat topic waar je waarschijnlijk dezelfde vraag hebt gesteld.

Grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan