PowerDVD speelt schokkerig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gertjan65

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Berichten
16
Beste forumlezers,

ik heb een vreemd probleem:

ik heb het volgende systeem:
Intel 600 Mhz
520 MB geheugen
videokaart: Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE 64 MB (ATI) met 3 uitgangen waaronder monitor en TV
creative geluidskaart
Windows XP prof. met directX 9
Alle drivers en software zijn geupdated.

Ik gebruik voor het afspelen van DVD's PowerDVD 5

Nu komt het:
Ik heb binnen PowerDVD de hardwareversnelling voor video ingeschakeld (via configuratie binnen PowerDVD). Op 1 scherm worden de DVD's dan schokvrij afgespeeld. Als ik tijdens het afspelen de TV (naast de monitor, via het ATI configuratiescherm) er bij inschakel blijft de kwaliteit goed.
Als ik echter vóór het afspelen de TV er bij inschakel dan wordt het vinkje bij de hardversnelling in PowerDVD weggehaald en gaat het beeld zowel op de monitor als de TV schokkerig worden. Het hokje voor het vinkje wordt dan tevens grijs en is dus niet in te vinken.
Ik heb inmiddels alles wat met video en audio te maken incluis PowerDVD al eens opnieuw geinstalleerd.

Wie weet een oplossing,

Groet,
Gertjan
 
Kijk de instellingen van je videokaart eens heel nauwkeurig na.
 
Zorg er ook voor dat er geen andere programma´s draaien. Het minimum voor het afspelen van DVD´s is 450 MHz, 600is natuurlijk wel meer, maar als er veel programma´s draaien blijft het zwaar.
 
Zet je kleuren eens op 16 (bits).
Defragmenteer eens.

Grtz.
 
PowerDVD speelt schokkerrig

Beste formumlezers

bedankt voor de diverse reacties.
Tot op heden is er op heden niet meer gereageerd op mijn laatse reactie op deze vraag. Ik wilde 'm op deze wijze nog even onder de aandacht brengen, mogelijk dat iemand een oplossing weet. Twee weken geleden schreef ik het volgende:

"Wat ik eigenlijk vreemd vind is dat als ik tijdens het spelen van de DVD de TV functie inschakel de kwaliteit goed blijft en ook het vinkje bij de hardwareversnelling binnen de configuratie van PowerDVD blijft staan.
Als ik echter daarna de DVD stop en weer opnieuw start of ik schakel de TV functie voor het afspelen van de DVD in dan wordt de hardwareversnelling binnen PowerDVD uitgeschakeld en ik snap niet hoe dat kan. Dan wordt ook het beeld dus schokkerig omdat de processor het in zijn eentje moet opknappen.

Ik heb de video configuratiesorftware inmiddels van binnen en buiten bekeken, wellicht heeft iemand dezelfde software en zie ik iets over het hoofd. Dit geld overigens ook voor de PowerDVD 5 software.

Ik heb inmiddels al veel programma's uitgeschakeld dus volgens mij kan het daar niet aan liggen."

Met vriendelijke groet,
Gertjan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan