avi omzetten naar mpg met ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

sundance1

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
126
Hallo, ik heb een vraagje.
Ik heb een AVI film en ik wil die omzetten naar een mpg film en dan ook ondertiteling eronder zetten.
Alleen zoals ik het allemaal begrijp moet ik dus eerst de AVI ondertitelen en daarna dan nog eens de film omzetten naar mpg.
Dit duurt allemaal uren en ik vraag me af of ik het wel goed doe.
Want het lijkt mij zo'n dubbel werk allemaal want ik dacht dat als ik AVI omzet naar mpg dat ik dan ook meteen de ondertiteling eronder kan zetten.
Wie kan mij hier mee helpen want ik kom er ff niet uit.
En op die sites van wintip enzo word ik ook niet wijzer.

Groetjes Karin
 
Hier staat een heelgoede gebruiksaanwijzing http://wintips.filmt.nl/ (de site van Tazman). Even kijken bij ondertitelen AVI MPEG file.

Ondertitelen en er een VCD-mpg bestand van maken kost hier ongeveer een uur. Omzetten naar DVD bestand duurt wat langer. Het hangt natuurlijk wel sterk van de kracht van je pc af.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb dit gisteren al gedaan zoals het op die site stond alleen dit is niet gelukt want hij kon er geen mpeg van maken.
Maar ok ik ga het gewoon weer proberen en als het niet lukt dan trek ik wel weer aan de bel :p

Groetjes,

Karin
 
Kreeg je nog een foutmelding?

De beschreven methode werkt in ieder geval wel.
 
Ok daar ben ik weer.
Ik ben nu bezig met TMPGEnc en ik wil dus bij mpegtools de film in tween delen.
Dus doe ik cut/join en dan moet ik aangeven wat voor cd het moet gaan worden, dus ik geef aan een mpeg1 video cd, dan moet ik op ADD drukken en het mpeg bestand opzoeken en daar gaat het volgens mij fout.
Want ik heb helemaal geen mpeg bestand dus het enigste wat ik dan kan doen is de AVI film pakken.
Dan moet ik EDIT doen en krijg ik het bericht :Illegal mpeg video stream.
Dus daar houdt het op, er zit iets fout maar ik heb geen idee wat.
Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen???

Gr. Karin
 
Een AVI file kan je niet splitsen met TMPGEnc. Als je hem eerst met TMPGEnc omzet naar mpg dan lukt het wel.

Splitsen van avi bestanden kan wel met andere programma's, virtual en/of nandub.
 
uh ja daar kwam ik al achter :confused:
Ik ben hem nu aan het omzetten en daarna ga ik hem splitsen.

Bedankt!!

groetjes Karin
 
Site

Ohja die site van tazman doet niet zoveel.
Als ik de site wil benaderen dan duurt het een 5 minuten voordat ik zo'n mooi bekend scherm te zien krijg waarop staat aangegeven dat de site niet beschikbaar is.

Ik zou ook graag wel eens even willen kijken op de site omtrent ondertitelling.

grtjs jjw
 
Hoi, het omzetten duurt wel lang, verleden week heb ik een film van 1,5gb omgezet en dat heeft 3,5h geduurd met een amd athlon 2000+. Maar wat ik wilde vragen, is er verlies van kwaliteit? Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee, en op het eerste zicht niet, maar mensen die er al langer mee werken hebben daar een beter zicht op.

Groetjes

P.S. de site van tazman werkt hier normaal.
http://go.to/wintips
 
Laatst bewerkt:
Er treedt geen merkbaar kwaliteitsverlies op.

En inderdaad: de pc-tjes hebben het zwaar met dit soort bewerkingen.
 
poeh poeh na 6 1/2 uur heb ik eindelijk mijn film omgezet naar mpg.
Nu heb ik de film ook gesplits en kom ik erachter dat bij deel 2 de ondertiteling net iets te snel loopt.:confused:
Kan ik dit nog veranderen? want ik wil graag deze film branden op cd en dan is het wel leuk als de ondertiteling ook goed zal lopen :)

groetjes Karin
 
Geplaatst door sundance1
Nu heb ik de film ook gesplits en kom ik erachter dat bij deel 2 de ondertiteling net iets te snel loopt.:confused:
Kan ik dit nog veranderen? groetjes Karin

nee helaas dat gaat niet meer of je zult het hele avi file nog eens moeten doen.
Heb je met subsync eerst gekeken of de ondertitels goed liepen ???
Als je de handleidigen volgt dan zie je dat je eerst moet zorgen dat de subt helemaal synchroom lopen met de film ( dvm subsync evvt goed zetten ) daarna het hele omzet verhaal doen.
 
Maar deel 1 is wel goed, kan ik dan niet alleen deel 2 opnieuw doen en zo ja kan je mij dan vertellen hoe??:confused:


gr. Karin
 
Geplaatst door sundance1
Maar deel 1 is wel goed, kan ik dan niet alleen deel 2 opnieuw doen en zo ja kan je mij dan vertellen hoe??:confused:


gr. Karin

Ik neem aan dat je 1 compleet file had ( complete film 1 avi ? ) je hebt zelf dat in 2 delen geknipt.
vandaar mijn vraag liepen de subt voor het omzetten wel helemaal gelijk met de film ook aan het einde van die avi.
heb je ze zelf synchroom gezet ? of gewoon een subt file gedownload en er onder gezet ?
 
ik heb een subtitle gedownload en gekeken bij het begin of die goed liep en eigenlijk dus niet gekeken of het einde ook goed was.
Maar ik heb deel 2 als het goed is nu weer mpg gemaakt met de juiste ondertiteling, hij is nog bezig nu.
Gewoon dubbel werk omdat ik dus aannam dat heel de film wel goed ondertiteld zou zijn.:(
Maar ok daar leer ik weer van

Bedankt!!

gr. Karin
 
Zo, ik heb gisteravond dus pirates of the caribbien gekeken, dus uiteindelijk gelukt!!:p
Wat ik nu moet gaan uitvinden is hoe je het beeld nog kan veranderen want hij was een beetje te donker, en aan het eind van deel 1 ging het ff helemaal fout want toen zag je ineens allemaal blokjes en bleef het beeld steeds hangen, waarschijnlijk omdat die dus gesplits is???
Kan ik dat de volgende keer nog voorkomen??

groetjes,

Karin
 
donker kun je niets aan doen helaas je bent afhankelijk van de kwaliteit van de rip ( het avi file )
die blokjes aan het einde zou inderdaad kunnen komen door het knippen , zorg dat je niets ander doet op de pc tijdens dat proces.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan