Images van kleur veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rindertt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
Berichten
2
Beste mensen,

Ik zou graag een images en ik zal een gemakkelijk vb nemen bv. deze smilie :) van kleur willen veranderen de volledige gele kleur wil ik bv groen maken. Hoe doe ik dat? Aangezien niet alle pixels dezelfde gele kleur hebben is het nogal moeilijk om het 1 voor 1 in te gaan kleuren. Bestaat er niet een gemakkelijke manier om dit snel op te lossen. Ik werk met Adobe Photoshop Elements. Indien er een handig gratis programmaatje hiervoor bestaat mag men mij dit ook geven.

Alvast bedankt voor het antwoord :confused:

Rindertt
 
Welkom op Helpmij.nl

Vast niet de meest handige, maar voor incidenteel gebruik als je twee kleuren hebt: Open het in Paint en sla het op als monochrome bitmap, alles wordt dan zwart of wit, je hebt dus maar twee mogelijkheden meer. Daarna is inkleuren heel eenvoudig.
 
Is met psp eenvoudig te doen.

(bijlage)
 

Bijlagen

  • smilegreen.gif
    smilegreen.gif
    1 KB · Weergaven: 55
en hoe doe ik dat dan? :)

Beste testje,

Kan jij mij dan even uitleggen hoe dit moet. En graag zo eenvoudig en duidelijk mogelijk want ik kan echt heel slecht met deze programma's overweg.

Alvast bedankt
 
(Gedaan met PSP 7, engelstalig)

Open het plaatje in psp (PaintShop Pro)

Boven in de balk staat: Colors, kies dan "Colorize..."

Schuif met de balkjes tot je de gewenste kleur hebt.

Kies dan: "Opslaan als..."

Opslaan als .gif.


Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen. ;)
 
In photoshop elements openen, Alles selecteren>ctrl-c>ctrl-n>transparant - enter>ctrl-v , daarna vergroten zo groot je kan, voorgrondkleur instellen, emmertje en vullen door op de gele kleur te klikken. Opslaan als .gif

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan