van wmp naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
884
Hallo

ik heb via mijn video kaart een tv programma opgenomen
en later met windows movie maker (laatste versie) geknipt en opgeslagen nu is het een wmp bestand hoe kan ik hier een dvdtje van maken

dat ik hem op mijn dvd speler kan afspelen?/

ander bestandsformaat of iets anders?
 
Met TMPG-encoder kun je veel mediabestanden omzetten naar een formaat geschikt voor DVD.
 
Noem eens een bestand die een dvd aankan en waarmee en hoe kan ik hem dan het beste branden met nero en dan de optie maak dvd video???

moet ik hem later ook in de map video_ts zetten???

alvast bedankt


p.s waar kan ik dit programma downloaden en hoe werk het??
 
Download kun je vinden via Google. Het werkt zeer simpel, opstarten en kies in de lijst voor DVD-PAL, selecteer het mediabestand dat je wil omzetten. Je krijgt dan 2 bestandjes, een video en een audio bestand. Met een Author programma kun je die in een DVD menu zetten en op een DVD branden.
 
super bedankt

nu heb ik het programma opgestart

kan ik kiezen tussen dvd pal, dvd (low), dvd 16:9 ik heb maar gewoon de dvd pal gepakt welke is het beste?

en daar tussen krijg je nog vragen van

cbr linear pcm audio en iets met mpeg

ik heb maar gewoon next gedaan enz

daarna krijg je ook iets van

soutce range
clip frame
noise reduction

ik heb dat allemaal maar niet aangevinkt weet niet wat het was


voor dat hij opstaat kan je kiezen tussen start encoding en tussen create another ik heb de eerste gepakt

daarna is hij begonen en nu maar afwachten als ik nu kijk op het burau blad maak hij er 1 bestand van of worden dat er 2???

ik heb alles next next next gedaan ik neem aan dat dat goed is.

of niet?
 
Gewoon next next enz.. moet goed gaan. DVD PAL is goed gekozen. Er moeten wel twee bestandjes komen, gewoon geduld hebben ;)
 
Hallo, het is Niet gelukt

wilt u u instellingen stap voor stap opschrijfen??

mvg Tim
 
Hoi nog steeds niet gelukt het blijf `1 bestand een m2v bestand

als ik heb in nero wil plaatsen onder de map video_?? dn zeg hij dat het een vob, buf of info bestand moet zijn

maar ik hou ook maar 1 bestand over hoe moet ik hem opslaan het is nu nog een wmp
 
Er zou een WAV bestand bij moeten komen, raar.

Hierboven schreef ik dat je met een AUTHOR programma dat bestand voor een DVD geschikt kunt maken, er wordt dan een menu omheen gezet enz.
 
Hoe doe ik dat welke optie moet ik nemen
waar vindt ik Author

is er geen programma dat het allemaal in 1 doet nu heb ik 2 programmas + brandprogramma enz

mvg

tim

moet het dan wel in de videi_TS map

dat kan het bestand nu niet het is een mlf bestand of zo
 
TMPG DVD Author vind je vast via Google. Ik ken geen programma die alles in één keer doet. Je hoeft, nadat je een Author programma hebt gebruikt, je niet druk te maken over in welke map wat komt. Dat moet alleen als je losse VOB, IFO enz. bestanden hebt.
 
Er zijn andere Author programma's, ik gebruik die van TMPG. Een Author programma maakt het bestand geschikt om op DVD te branden. Meestal wordt er een ISO bestand van gemaakt die je direct naar DVD kunt branden. Je kunt het iso bestand ook opslaan en later met Nero o.i.d. branden.
 
Hallo,

ik was even niet duiderlijk dus het bestand wat ik nu heb (m2v) moet ik omzetten met het andere??
 
WMP zet je om met TMPG Encoder naar een video en audiobestand, de laatste ontbreekt bij jou (is er wel audio aanwezig?)

De twee bestanden (m2v en WAV) maak je via een Author programma geschikt voor DVD. Zo'n Author programma maakt er een menuutje omheen enz.
 
ik denk dat ik nu video heb m2v??
maar audio mis ik helaas

heeft u een hotmail adres dat we misschien online kunnen praten en de instellingen goed kunnen zetten
want ik denk dat ik iet verkeert doet.
 
"Vragen en/of opmerkingen over vragen die ik via priveberichten binnen krijg, beantwoord ik niet. "

Zie handtekening, ik hou het bij het forum.

Ik ken het formaat wmp niet, waar komt dat vandaan? Oeps, Windows movie maker dus. Kun je vanuit Windows movie maker niet opslaan in MPG of AVI?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan