internet delen desktop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbruggers

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
5
Kan iemand mij mischien helpen!

situatie:

heb een desktop met internet (adsl via usb modem), en een draadloos netwerk kaart en win 98

en een laptop met draadloosnetwerk kaart met win XP

Ik wil nu een draadloos netwerk tussen beide waarbij het internet gedeeld moet zijn.

Kan iemand mij een oplossing geven?

Alvast bedankt
 
Windows XP is het makkelijkst: 'thuisnetwerk instellen' en je bent grotendeels klaar!
Windows 98 vanaf het begin uitgelegd: installeer eerst je netwerkkaart als je dat nog niet hebt gedaan. Als deze prima werkt ga je in het config-scherm naar 'netwerk' en daar staat dan als adapter al je netwerkkaart aangegeven als het goed is (ook staat er een modem aangegeven misschien, niet verwijderen, gewoon laten staan!) ook staat er een TCP/IP protocol bij, dit is bijna standaard. Zo niet, doe dan toevoegen ->protocol -> TCP/IP. Bij deze TCP/IP doe je eigenschappen en in het 2e tabblad van rechts zet je DHCP aan (WinS-omzetting heet dat dacht ik). Verder hoort alles daar al goed te staan. Nu weer het vorige scherm, daar doe je 'identificatie' en je stelt je domein en naam in (let op: domein is makkelijker om dat hetzelfde te houden op beide computers). En als laatste voeg je bij de protocollen en adapters nog een laatste adapter toe: NetBUIE (of zoiets :) ). Hier hoef je niets aan te veranderen.
Dit is de makkelijkste manier om een netwerk in te stellen, misschien dat het ook nog zou lukken met één of andere diskette die je in XP kan maken als je net daar het thuisnetwerk hebt ingesteld. Dit werkte bij mij echter niet!
Nu nog het internet delen. Dit kan je bij XP proberen door te zeggen: "Mijn comp maakt verbinding via een andere ......." en dit ook met die diskette in te stellen bij de comp met 98. (als deze het internet heeft). Ander is Winroute een goed programma (www.winroute.com dacht ik...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan