MP3 kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Kan dat? Zippen etc. werkt allemaal niet echt weet ik, buitendat maakt dat het afspelen er niet makelijker op.
Is er nou echt geen manier om die dingen kleiner te maken zonder dat er merkbaar veel kwaliteitsverlies optreedt? 7 MB voor een muziekbestandje vind ik toch wel redelijk veel hoor.
 
Meestal kun je een mp3 niet veel kleiner maken, je kunt met sommige programma's nog de bitrate enzo instellen. Als je echt veel kleiner wil hebben met geen kwaliteitsverlies, kun je ze converteren naar .wma. Hiervoor zijn op internet wel programma's te vinden
 
Uuuhm, ik ben net bezig om van mn WMA's MP3's te maken omdat die kleiner zijn :confused:.

Is WMA kleiner???? Waarom heb ik dan WMA's van 8-9 MB en MP3 die korter duren van 7 MB?
 
De meeste MP3 zijn toch met 128 kbps en 44 mhz.
Sommige hebben ook wel eens ooit 192 kbps en dus is de MP3 dan groter. (meer kb)

Ik heb een programma, goldwave (al meerdere malen hier gezegd op het forum) waarin je je MP3 bestand kan openen en vervolgens opslaan met het verschillende "waarden" kbps en mhz.

zie hieronder.

Goldwave_opslaan.jpg


Waar ik het programma heb gehaald weet ik niet, misschien dat efkes googlen wil helpen :)
 
Ok, ga ik even zoeken. En in welk formaat en welke waarden sla je ze dan op?
 
Dat programma goldwave ken ik voor de rest niet (zal best goed werken). En dat die wma bestanden groter zij kan best, maar een wma hoeft niet zo'n hoge bitrate te hebben voor wma is 96 goed en voor mp3 is het minimum wel 128. Ik heb zelfs het zo voor elkaar gekregen dat sommige mp3 nummers kleiner werden dan 2mb!, dat programmá was geloof ik all2wma converter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan