Chaptures DVD-Rip..

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.458
Ik heb net een DVD aangeschaft .. maar ik wil er graag een Back-up van hebben .. daarom ben ik van plan hem te gaan rippen ..

Het gaat om een DVD van Jiskefet .. die DVD bestaat uit verschillende filmpjes .. maar waar je bij de DVD de filmpjes kan selecteren welke je wil zien .. kan dat bij een SVCD niet meer..

Ik zou dus willen weten hoe je eigenlijk een soort menu kan maken .. waarbij je bij het opstarten kan uitkiezen wat je wil zien ..

Ik weet niet of dit tijdens het rippen van de SVCD moet of na het rippen .. ik gebruik DVD2SVCD en zou graag willen weten hoe ik daar chaptures moet instellen ..
 
Geplaatst door excelsior
Ja maar iig niet het antwoord op me vraag .. :(
Even gedult Tazman zal vast wel reageren.:)
Ik dacht dat het wel mogelijk was, maar ik heb er heel weing verstand van.
 
Je kan twee dingen doen:

Elk filmpje apart rippen en omzetten naar svcd of de hele boel in één keer rippen, omzetten naar svcd en dan de mpegfile in stukjes knippen en die op een cd branden met een leuk introschermpje....

zelf gebruik ik altijd dvdx om dvd's te rippen.... die werkt helemaal top....
 
Ik ben bang dat dat niet gaat lukken .. er moet toch wel een andere manier zijn ..
 
Ik kan niet alle filmpjes apart selecteren .. bovendien zou dit ken koste gaan van de kwaliteit .. en zal het een ellendig lang proces gaan vormen ..
 
Ik hoop inderdaad op een goude ingeving van Tazman .. :D
 
Je kan de DVD kopieren met Instant Copy, die kan bij het branden de DVD kleiner maken. Eventueel eerst bewerken met DVD Decrypter voor als hij beveiligd mocht zijn.
 
Ja ik kan geen DVD's branden omdat ik geen DVD brander heb.. ik probeer ze dan om te zetten naar SVCD .. :) ..
 
Geplaatst door excelsior
Ik hoop inderdaad op een goude ingeving van Tazman .. :D

nou de gouden ingeving van tazman ;) En die gaat eigenlijk een beetje sarvo herhalen :p

Als de dvd daadwerkelijk allemaal losse filmpjes bevat dan is de enige optie om dit normaal op cdr te krijgen als vcd of svcd het apart rippen van alle filmpjes.
dvdX vindt ik daarin ook de beste optie je kunt makkelijk aangeven welk vob / ifo file je wilt rippen.
worden de filmpjes niet te groot bv een 200 mb per deel dan kun je ook 2 a 3 filpmjes op 1 cdr zetten.

Ggewoon in nero file voor file naar het brandscherm slepen.
Er zullen best proggies zijn die een mooi menu kunnen maken op svcd ik ken ze alleen niet.
 
Ik heb het gewoon op de ouderwetse manier gedaan .. en gewoon de hele DVD geript .. (tenminste dat is de bedoeling) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan