geluid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumbo1

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Berichten
7
Zonder iets aan instellingen te wijzigen is mjn geluid ermee opgehouden. Van cd speler lukt het wel, maar winamp of andere geluiden (www.) werken niet meer. Als ik de volume regelaar van windows (icoontje ) aanklik hoor ik een tikkend geluid.
Ik heb wel progjes geinstalleerd en deleted, kan ik hiermee iets weggegooit hebben ?
In mijn systeem ~ instellingen ~ apparaten staan geen uitroeptekens. Volgens mij zijn de drivers dan ook correct.

wie helpt want ik baal er aardig van :(


alvast bedankt.

eric
 
Icoon

heb je nog wel een icoon in je taakbalk staan, dit ziet eruit als en luidsprekertje in ht geel, als je dit dubbel zou klikken dan krijg je alle geluid opties.

Hierin staat mischien wel wat op dempen???

De cd speler doet het wel zei je, dus waarschijnlijk zul je moeten gaan zoeken toch in de richting van software of instellingen.

grtjs jjw
 
ja het icoontje staat er nog. er is niks gedempt.
voorzover ik weet heb ik alle instellingen nagekeken.

wie helpt
 
Geluid

Als je dus een WAV bestand aanklikt dan gbeurdt er.....


??????

grtjs jjw
 
Downloaden???

wat moet hij opnieuw downloaden..???

grtjs jjw
 
Eerst

Eerst maar eens lezen wat er gebeurdt als hij een wav bestand aanklikt.

grtjs jjw
 
ik heb er ook wel eens last gehad (dat bijv winamp het niet meer deed). ik gooide winamp ervan af en downloadde hem weer opnieuw en .... hij deed het weer.
 
Geluid

Maar er gebeurdt ook niets met het systeem, er komt niks in beeld, geen audio speler of iets dergelijks.

Geen foutmelding.

Helemaal niets???

grtjs jjw
 
mediaplayer

jawel, mediaplayer start nu op en speelt, maar geeft geen geluid. Ik heb winamp inmiddels overboord gegooit. heb winamp al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.

groet

eric
 
Geluid

het ging mij erom dat de WAV bestanden (en dergelijke)
wel werden herkend als meida bestanden zodat de pc wel weet wat hij er mee moet doen.

Okee die start op, je vertelde dat je wel eens Winamp opnieuw had geinstaleerd en dan deed die het wel of begreep ik dat verkeerd.

Een audio cd draaien lukt wel??

Dan weten we namelijk zeker dat de kaart wel functioneert en de speakers het ook doen, soms zoek je je rot en dan blijkt het toch aan de speakers te leggen.

Je zegt dat de audio kaart goed geinstaleerd is?
Is het een onboard soundcard of een pci model?

grtjs jjw
 
ik heb on board sound van viatech volgens mij


Controllers Display
Standaard-diskettestationcontroller
Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
VIA-busmaster PCI IDE-controller NVIDIA RIVA TNT2 (Acer - Dutch) [Display adapter]
Acer 77c [Monitor] (15.2"vis, January 1999)
Bus Adapters Multimedia
OPTi 82C861 PCI to USB open host-controller
VIA Tech 3038 Universele hostcontroller voor PCI naar USB VIA PCI Audio Controller (WDM)

klopt dit ????


En vwb winamp herinstallatie geeft geen oplossing.Gaat wel volledig werken maar geeft geen geluid.


:rolleyes:
 
Audio

Die laatste regel vind ik zelf wat vreemd klinken maar goed, als het daarvoor wel gewerkt heeft.

Je weet hoe je de bios in moet gaan, ergens in de bios staat dus een lijst met alle onboard apparaten en ik zou het fijn vinden te horen of de audio wel geactiveert is, het klinkt bijna alsof de audio kaart in d bios op disabled staat.

Mocht dat neit werken dan kun je altijd nog proberen om met de bijgeleverde cd van het moederbord de audio kaart opnieuw te instaleren.

grtjs jjw
 
gelukt

beste jjw

ik heb de geluidskaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd en jawel ;
het werkt !!!!! :D

bedankt voor je hulp en tot de volgende vraag.........


groet


eric :thumb:
 
Okee

Nou gelukkig maar, ik hoop dat hij het lang doet.

Grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan