midi`s maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

monica de v

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Berichten
11
hallo
hoe kan ik een midi maken en met welk programma en kan je ook een midi maken van muziek die ik op cd heb? niet te moeilijk ik ben een beginneling:D
 
Wav of mp3 to Midi converters. Deze werken allemaal niet echt goed.
Naar mijn optiek is dit ook niet mogelijk, omdat een wave bestand geen echte noten bevat. Midi bestanden bevatten wel noten.
Om een wave bestand naar midi om te zetten zou een uren lange berekening nodig zijn om alleen al de juiste toonhoogte te bepalen.
Een wave bestand (of mp3) bevat alleen maar het aantal hertz en de uitslag hiervan, en dat 44100 keer per seconde. Je kan je voorstellen dat dit veeeel tijd kost om alleen al 1 seconde uit te kunnen rekenen. Daarbij nog niet rekening gehouden met de diverse instrumenten door elkaar heen en het gedrag van deze instrumenten.
Kortom, geeneen programma zal dit (op dit moment) kunnen doen
 
Er zijn wel programma's waarmee je muziek naar midi kan omzetten, als je maar eerst je cd omzet naar WAV. Over de kwaliteit van de midi heb ik het niet, ik heb geen flauw idee wat dat zal zijn, maar ik verwacht er niet veel van. Normaal worden midi's gemaakt met een synthersizer die aan de computer is gekoppeld.

Groetjes,
Olav
 
midi`s

Geplaatst door elhamlalila
Wav of mp3 to Midi converters. Deze werken allemaal niet echt goed.
Naar mijn optiek is dit ook niet mogelijk, omdat een wave bestand geen echte noten bevat. Midi bestanden bevatten wel noten.
Om een wave bestand naar midi om te zetten zou een uren lange berekening nodig zijn om alleen al de juiste toonhoogte te bepalen.
Een wave bestand (of mp3) bevat alleen maar het aantal hertz en de uitslag hiervan, en dat 44100 keer per seconde. Je kan je voorstellen dat dit veeeel tijd kost om alleen al 1 seconde uit te kunnen rekenen. Daarbij nog niet rekening gehouden met de diverse instrumenten door elkaar heen en het gedrag van deze instrumenten.
Kortom, geeneen programma zal dit (op dit moment) kunnen doen

bedankt voor je support
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan