geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

azer

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
505
Mijn pc heeft geluidskaart cmi 8738/c3dx op moederbord ecs p6bat-a+ en werkt onder win98se. Nu heb ik de nodige zaken al ettelijke keren geinstalleerd van cmi maar niets helpt (mixer foutmelding: fout in register mixer.exe). Bij afspelen van vb mediapayer: "kan de geluidshardware niet vinden"...
Ik denk dat de mixer mij parten speelt want die komt niet te voorschijn bij aanklikken . De geluidsinstellingen zijn wel goed!.Het probleem is ontstaan bij (niet gelukte) installatie van satkaart skystar 2 tv -als u daar ook een oplossing ziet, graag meegenomen). HELP!!!Thx!:evil: :thumb:
 
rare vraag misschien maar word de harware wel goed geïnstalleerd??????
kijk FF onder system->hardware->apparaatbeheer

als dit het geval is misschien update downloaden, of software eerst handmatig verwijderem (ook in register)
en dan nog een X proberen
 
Ik heb al vanalles gedaan maar de mixerfoutmelding blijft komen. Regscan? Thx!
 
Zou je kunnen overwegen,

Heb je BTW al een DXDIAG gedraaid en gekeken naar de geluidseigenschappen hier is vaak ook nog een hoop informatie uit te halen.

je zou kunnen zoeken naar een programma dat Registry First Aid heet en dit laten zoeken naar alls wat met die geluidskaart te maken heeft
LET WEL OP!!!! ik vermoed dat het een onboard kaart is en het merk VD kaart zal hetzelfde zijn als bv. het merk vh moederboard dus WEES VOORZICHTIG

en misschien een andere uitweg is Norton Utillities-> windoctor.

SUC6 :thumb:
 
IK HEB WERKELIJK GEEN ID,

kmag t niet zeggen natuurlijk maar zoek FF op een P2P programma (UITERRAARD ALLEEN OM TE TESTEN ;) )

het zijn allemaal programma's die in PRINCIPE GEKOCHT MOETEN WORDEN,

dxdag is een test functie van Directx en kan worden uitgevoerd via start -> uitvoeren -> dxdiag
 
ik krijg, dan een hele reeks "toestellen" die niet werken maar weet niet hoe ze te herstellen (dat wordt niet aangegeven) thx
 
ik ben nu nog op mijn werk, maar xal strx (met uurtje of 2) thuis wel FF kijken voor je,

maar dit geeft IDD aan dat de harware niet goed is geïnstalleerd.
 
Drivers genoeg maar het is de mixer waarmee iets fout loopt; krijg hem maar niet aan de "juiste" praat!!! Is wel vervelend bij het instellen maar nog altijd geen geluid!!! thx!
 
azer,
Installeer eerst de juiste drivers van je geluidskaart.

Als je dat gedaan hebt en je hebt nog steeds hetzelfde probleem, check dat in systeem-apparaat beheer bij je geuidskaart of er een uitroep teken of kruis staat, want het zou kunnen dat je een IRQ conflict hebt ook.
 
kans op IRQ fouten is wel HEEL erg klein bij moederboarden...

kheb niets kunnne vinden, zoek zelf eens int register naar verwijzingen naar de drivers
 
begin gewoon opnieuw,verwijder software matig,dus via apparaatbeheer je geluidskaart, en trek hem daarna uit je computer, zelfde doe je met je TV kaart.

Dan plaats je je geluidskaart terug,en installeerd hem weer.

Vervolgens je TV kaar, maar dan in een ander PCI slot,
suc6
 
Kan mijn geluidskaart niet verwijderen want ze zit op het moederbord
moederbord: ecs p6bat-a+
geluid: c-media cmi8738/c3dx
Bij downloaden van de driver van cmi loopt alles vast (heb al 7keer format uitgevoerd maar nu is het wel genoeg) Wie vindt de juiste te insalleren software? THX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :thumb:
 
Audio drivers ?????

JKoelman,
ik heb al op het forum gezocht, maar niets gevonden.
Ik heb een PII 333 Mhz computer gekregen, welke ik opnieuw met Win-98SE geinstalleerd heb, alleen krijg geen geluid, omdat de audio drivers niet geladen zijn.
Ik heb er dus geen software voor, omda die er niet bij zaten; bij apparaat beheer staat een geel teken voor;
CM 18330 audio adapter
Ik weet niet van welke producent dit is, dus daar kan ik niets downloaden.
Jij gaf als antwoord in deze vraag verschillende audiodrivers,
is er ergens een site waar ik een audio driver kan krijgen voor bovengenoende audio adapter???
groetjes
Pierre
 
Bedankt !!!

Bas9,
dank je voor je reaktie, cm 18330 was niet aanwezig, maar ik heb de cm 8338 gedownload, de enige die in de buurt kwam, ik probeer het daar wel mee.
Groetjes
Pierre
 
NIET GELUKT !!!!

Bas9,
de 8338 driver werkte niet, ik ben toen naar C-MEDIA .COM gegaan en heb daar de CM18330 kunnen downloaden, ...kat in het bakje dacht ik..............................
helaas niet gelukt, ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd en ik HAD GELUID, uit de kunst.............................totdat ik een file moest openen, dan krijg ik een waarschuwing van :

explorer
dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt uitgesloten.
ik moet dan contakt opnemen met de producent van het programma.
in details staat;

in module CM 8330.DRV op 0006: 0000197A

en dan kan ik niets meer openen.
Ik kan wel zonder fouten een partitie openen, maar zodra ik in die partitie een file wil openen, dan krijg ik overal bovenstaande reaktie.
Ik heb nu maar ten einde raad in apparaatbeheer de driver uitgeschakeld, alles werkt perfect, alleen heb ik nog steeds GEEN GELUID !!!!
Heb jij nog suggesties???????
groetjes
Pierre
 
de driver eerst met uninstaller verwijderen!!!! dan opnieuw installeren (de driver moet eerst volledig verwijderd zijn!!!)
 
Azer,
is "unstaller" een programma ????
Of doe ik dit in het configuratiescherm,,........... zo ja ,.. ..... .... ..waar dan?
gr.
Pierre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan