Scherm afstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Hi,

Het is niet de bedoeling het onderste uit de kan te halen, maar ik wil toch een beetje mijn scherm bijstellen.

Vroeger was er zo een klein programmatje van Adobe : Adobe Gamma. In een paar stappen kon je zo min of meer je scherm 'visueel' calibreren : Intensiteit, contrast en ook Rood, Groen en Blauw. Maar de nieuwe versies van Photoshop ondersteunen deze utility niet meer. Ik vind die optie toch niet meer terug ...

Iemand een andere hint voor een gelijkaardig utility ? Ik weet dat daar professionele software voor bestaat met kleurenmeter en al. Maar zover wil ik het nu ook weer niet drijven.
 
Ik denk dat je hiervoor bij de leverancier van je videokaart moet gaan kijken.
Dit heeft namelijk niets met de afstelling van je scherm te maken maar met de aansturing hiervan van je VGA kaart.
Niet iedere leverancier heeft deze software echter en weinig software zal werken op jouw videokaart omdat het om de specifieke chipset van die van jou gaat.
 
als je een geforce kaart hebt dan is het heel simpel.................
 
Hi,

Jullie hebben overschot van gelijk. Dat weet ik. Maar ik werk al jaren met Adobe Gamma, wat gelanceerd is met Photoshop 5. Het is precies daar dat het een beetje van belang is, snappie ?

Ik was daar heel gelukkig mee, maar met de nieuwe Photoshop CS (zeg maar gewoon 8), is dit niet langer ondersteund. Beetje gekke mensen bij Adobe ?

Dus zoek ik me suf naar een equivalent. Want ik heb geen G-force, en ook bij de fabrikant van de kaart (ATI)zijn daar geen tools voor te vinden.

Keep looking !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan