netwerk werkt, maar hoe kom je op internet op beide pcs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbs

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
45
de situatie is als volgt: ik heb 2 pcs; pc1 heeft windows XP pro, pc 2 heeft windows xp home. netwerk gemaakt via wizzard en mbv tcp/ip instellingen , oa door handleidingen van 'helpmij'te volgen. netwerk werkt, ik kan vanaf beide pcs de ander bereiken: pingen, in bestanden kijken en er wat mee doe etc.
maar hoe moet dat met internet? pc2 is de internetpc (adsl via intern modem: bewan-kaart. werkt op zichzelf prima). Maar hoe kom ik het internet op via pc1?? wat moet ik dan doen? een nieuwe netwerkverbinding maken? en zo ja waarnaartoe dan? als ik probeer te verbinden via username en wachtwoord provider, dan snapt hij het niet, dus ik moet kennelijk iets anders doen, maar wat? als ik hem laat verbinden met het ipnr van de internetpc snapt ie het ook niet. in alle boeken en handleidingen wordt daar niets over uitgelegd.
aaaaaaargh:mad:
 
staat internetverbinding delen aan?

heb je op beide computers de wizzard gedaan?
 
zowel bij de 'netwerkbrug' en de internetverbinding staat internet delen aan. ik heb op beide pcs de wizzard gedaan, maar niet via een diskette, omdat ze beide XP zijn en dus beide die wizzard kunnen doen. is dat fout gedacht?
 
Als ik het goed begrijp heb je de pc's via een crosscable aan elkaar gekoppeld. Als je op de client de wizard hebt gedraaid en je hebt opgegeven dat hij via de host verbinding maakt hoort hij ingesteld te hebben dat hij zelf geen verbinding maakt. Kijk op de client even in IE bij extra/Internet-opties/verbindingen of deze op nooit een verbinding maken staat.
 
dat ws inderdaad niet het geval. heb nu ingesteld dat client nooit verbinding mag maken zoals je zei.
maar hij doet het nog steeds niet.... niet als ik via pc2 verbonden ben met internet en niet als ik niet verbonden ben.
 
ik doe nu de wizard nog een keer op pc1 en hij begint almeteen over de gedeelde verbinding, dus wie weet gaat het nu goed. ik laat het nog even weten als hij klaar is.
 
je moet altijd pc 2 aan hebben, anders lukt het nooit.

ik weet dat het bij mij met een diskette beter ging,proberen kan nooit geen kwaad, we horen het wel
:thumb:
 
Ga op de host naar IE.

Klik op Extra/internetopties/Verbindingen.

Selekteer je verbinding en klik op de knop Instellingen die er bij staat.

Klik op de knop eigenschappen en vervolgens op het tabblad geavanceerd. Komt het plaatje overeen met de bijlage. Bij thuisnetwerk moet je verbinding met je andere pc (de client dus) staan.
 

Bijlagen

  • ie delen.jpg
    ie delen.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 98
nee dat staat er dus niet!
wel die 3 vinkjes maar niet de tekst: 'verbinding via thuisnetwerk:etc'
hoe krijg ik dat?
 
Probeer de wizard eens opnieuw en start eventueel alles daarna opnieuw op.
 
Dan heb je toch nog steeds twee kaarten, één voor je internetverbinding en één voor je crosscable.
 
Geplaatst door bas9


Crosskabel,;)

zijn soms niet goed, kijk even of beide lampjes branden achterin je computer, en ook in de andere computer natuurlijk ( alhoewel je wel elkaar kunt zien:rolleyes:
 
Geplaatst door Wim1960
Dan heb je toch nog steeds twee kaarten, één voor je internetverbinding en één voor je crosscable.

was even te snel met mijn bericht te plaatsen wim/

zou toch niet zo zijn dat ie er maar 1 kaartje in hebt??//.............nee......nee, hij ziet ze allebei....Toch?
 
Geplaatst door Wim1960
Ik ga er vanuit dat dat wel goed zit.

begin nu toch te twijfelen, omdat mbs meestal snel met antwoorden is:rolleyes:


we wachten nog even af Wim;)
 
mbs moest even wat nders doen....
maar ik ben er weer.
beide kaarten staan in mijn apparaatbeheer. daar staat onder networkadapters het volgende:
1394-netwerkkaart
mac-brug minipoort
realtec rtl etc
wan/atm/adsl minipoort

achterop de pcs branden lichtjes bij de crosscableaansluiting
ik zal nu de wizzard weer doen en alles opnieuw opstarten
 
mbs moest even wat nders doen....
maar ik ben er weer.
beide kaarten staan in mijn apparaatbeheer. daar staat onder networkadapters het volgende:
1394-netwerkkaart
mac-brug minipoort
realtec rtl etc
wan/atm/adsl minipoort
achterop de pcs branden lichtjes bij de crosscableaansluiting
ik zal nu de wizzard weer doen en alles opnieuw opstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan