I'm not deaf.. it seems to be a mute.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cavikonijn

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Berichten
21
Ten eerste heb ik lichtelijke twijfels of dit bericht hier wel thuis hoord, maar ik weet niet echt waar deze vraag thuis hoort, dus vergeef het me als mijn vrezen gerechtvaardigd zijn.

Maar nu het probleem.

Ik heb van de week mijn pc geformateerd en op wat kleine ergenissen na, ging dit geheel vlekkenloos. Dat wil zeggen, totdat ik het geluid aan de praat wou krijgen.

Ik heb echt van alles geprobeerd (software van de geluidskaart op cd, software op internet, altenatieve software van een kennis, een kippendansje :confused: ) maar echt niets lijkt te helpen.

Het gaat hiet om een pc met XP, een soundblaster Live!geluidskaart en een jongeman die digibeet blijkt te zijn. Dus zou ik de expe.. expai... euh... de pc orakels van Help mij.nl om hulp vragen.

Wie denkt raad te weten, krijg van mij een oneindige voorraad aan dankbetuigingen... nou ja, in ieder geval tot dat ik ben uitgelogd.

Met wanhopige groet,
Cavikonijn.
 
begin eens met alle software van de geluiskaart (Creative ??) te verwijderen middels "deze computer", "configuratiescherm", "software".

Ga daarna naar "apparaatbeheer" en de-installeer / verwijder je geluidskaart.

Start hierna de pc op en laat XP je geluidskaart detecteren. De software van Creative is NIET nodig, XP hekent je kaart en geeft je prachtig geluid.

Met de software van Creative heb je "slechts" toegevoegde "features" zoals bijv. een eigen afspeelmogelijkheid, bepaalde filters etc. etc. tot je beschikking.

Diezelfde filters (of iets wat daarop lijkt) heb je ook met de Windows Mediaplayer tot je beschikking.

Advies : laat vooralsnog de software van Creative eens weg en gebruik de "buildin" drivers van XP. (Hoef je niets voor te doen, gaat vanzelf...........)
 
wat ik mij meen te herinneren van de 5.1 is dat je bijvoorbeeld NIET kan beschikken over "Experience".......

Nou da's dan jammer, dan maar geen demogeluidjes van basketbalspelers die van links naar rechts over het veld rennen met een stuiterende bal............... of een cowboy die een schot afvuurt, waarbij je dan de knal en de kogel via de surround hoort rondgaan.............
 
Het is mij meermaals overkomen dat op het tabblad Geavanceerde instellingen voor PlayControl "Digital Output only" stond aangevinkt. En dan hoor je geen bal.
 
Da's idd. ook een vrij regelmatig voorkomende en als je dat nog nooit hebt meegemaakt, dan zoek je je "rot" naar een oorzaak totdat je erachter komt dat dat stomme vinke weg moet...............

Dit is dus ook een optie om even te checken............
 
Mijn dank voor al deze reacties, ook al waren ze niet de gene die geholpen hebben.

Toch is het probleem nu verholpen (vraag niet hoe ik weet het ook niet).

Toch wil ik jullie nogmaals bedanken voor ju llie medeleven.... en euh... een dribbelde cowboy... das toch niet zonder te leven:p .

Met opgeluchte groet,
Cavikonijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan