muziekvideo op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik heb al diverse forums bezocht en nog geen bevredigend antwoord gevonden op wat ik wil.
Ik wil namelijk een verzameling muziekvideoclips, die ik heb gedownload, op dvd branden, zodat het af te spelen is op een stand-alone dvd-speler. De bestanden hebben de extensie .mpg en .avi. Ik heb al vele tips gezien om divx,xvid op dvd te zetten, of dvd naar mpg over te zetten, maar nog nooit heb ik iets kunnen lezen wat met mijn vraag te maken heeft. Of het was voor mij niet duidelijk. Ik weet dat de clips in een .vob file moeten staan, maar dan moeten ze eerst geconverteerd worden. Het schijnt met Tempgenc te kunnen, maar die maakt 3 files aan en de videofile is dan opeens 3x zo groot als het originele mpg bestand (?)
Wie kan mij hierbij helpen? Hoe krijg ik dus mijn mpg en avi files in een vob-file zodat ik 30 videoclips op 1 dvd kan zetten?
p.s. ik kan helaas niet direct antwoorden op tips.
Gr. Erik.
 
Als je TMPGEnc de bestanden omzet als MPEG2 (mpg in DVD formaat, dan kan je ze daarna met TMPGEnc DVD Author omzetten naar het echt VOB formaat. Hier kan je veel info terugvinden http://wintips.filmt.nl/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan