Video en Audio niet meer synchroon na ondertitelen met virtualdub

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijk10

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Berichten
84
Heeft iemand dit probleem ook gehad,en weet hier een eenvoudige oplossing voor,wat vitualdub aangeeft als oplossing is veel te omslachtig.Mijn vraag is dus,kunje de cbr op de één of andere manier veranderen,of is er een andere oplossing.Dit is het bericht wat virtualdub weergeeft. " VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header
with standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 5001 ms of skew from
the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and
recompress with a constant bitrate encoder. (bitrate: 149.8 ± 18.0 kbps) ":confused:
 
ik heb dit probleem ook gehad .
je moet echt eerst het geluid er uit halen opslaan als wav.

dan kan je hem terug in je film zetten met de instellingen in vertueldub als zijnde cbr .

succes
 
bedoel je onder file save wav en later selecteren onder audio, want dan loopt het nog niet gelijk
 
Laatst bewerkt:
de oplossing is heel simpel ;)

ga naar http://www.helpmij.nl/leden/tazman

download daar onder handige zaken avi2mpeg pak het zip file uit en dan vindt je daar ook decompress.
doe daar het avi file inladen en klik op decompress, je krijgt dan een file filmnaam.pcm_avi die stukken groter is dan het avi file, omdat het geluid in de film decocompressed is naar wav ipv ac3 of mp3.
doe dit file eens inladen bij Vdub en in 99,9% van de gevallen ben je van die melding af.
 
bedankt voor de tip,maar het bestand word wel erg groot,gaat dit niet ten koste van de beeldkwaliteit,als je deze brand op DVD?
 
Geplaatst door lodewijk10
bedankt voor de tip,maar het bestand word wel erg groot,gaat dit niet ten koste van de beeldkwaliteit,als je deze brand op DVD?

nee want hij doet alleen het geluid decompressen wat ik het file zit video laat ie met rust
 
Ik heb dit probleem ook, ook nog na de Pcm file.
Het geluid en de video zijn bij mij bijna nooit gelijk.
Wat kun je er aan doen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan