tv aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray@help

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Berichten
37
ik zou graag dvd willen kijken op de tv maar ik krijg geen beeld wel geluid.
de pc is aangesloten met een s kabel
ik heb een nieuwe grafischekaart met de vorige kreeg ik het wel voorelkaar.
ik heb nu weer de zelfde kaart alleen van 128 mb de vorige was 64 mb
het type kaart is nvidia geforce 4 mx440 agp8x
ik krijg geen optie om te clonen of om de tv als primair te zetten de enigste optie is om te vinken ; mijn tv komt niet in de lijst voor. WAT NU?????
nog bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Hai

Ga eens naar eigenschappen van je beeldscherm --> tabblad instellingen --> optie geavanceerd.
Kies daar tabblad Geforce4 MX440.
Zet daar de nVieuw Modes op Clone Of Dualvieuw.

Succes
 
en kijk dan ook even bij dat tabblad of je tv als primair hebt staan..
 
Sorry, ff geen antwoord, maar een nieuwe vraag.

Ray, ik heb sinds kort de nvidia geforce4 mx 440 agp 8x 64 mb. en ik wil nu ook eens een film op tv kunnen zien.

Ik heb een s-vhs kabel gekocht, en ik heb inderdaad beeld op mijn tv, maar niet het geluid. Hoe kan ik dit oplossen?... heb op mijn vidokaart alleen nog maar een "gele" uitgang, dus video zoals jij dan wel zult weten. Hoe moet ik dan het geluid verzorgen?

Alvast bedankt

Groeten Ton.
 
Vanaf de geluidskaart moet je de Line-out met de Audio-in van de TV verbinden.

Er zijn complete SCART-kabels met alle aansluitingen speciaal voor dit doel. Zowel Video als Audio dus.
 
Hartstikke bedankt TiborV,

Heb het meteen geprobeerd en het werkt perfect.

eigenlijk stom dat ik daar niet meteen aan gedacht heb, het geluid gaat tenslotte niet via de videokaart...

maar ja, nooit te oud om te leren...

Bedankt.

Groetjes Ton.
 
enne... sorry, maar meteen volgende vraag...

als ik zoals TiborV zei de kabels aansluit en het geluid "gewoon" via breedbeeldtv laat lopen, klinkt het best goed.

maar.... ik heb mijn tv doorgeschakeld met een scartkabel naar een surroundset... en als ik die inschakel is het niet om aan te horen... is hier ook nog een oplossing voor?

Alvast bedankt. Ton.
 
Ik heb het zo gedaan:

Van VIDEO-OUT van de PC naar de VIDEO-in van de TV.

Via een digitale (coax) verbinding van de geluidskaart van de PC naar de Digitale ingang van de DVD-set.

Zo heb ik, als ik 5:1 geluid in films heb, een zeer acceptabele weergave van geluid.
 
Hoi TiborV,

Ik neem aan dat jij ook gewoon een s-vhskabel gebruikt van je pc naar je tv.

edoch is mijn geluidskaart inmiddels hopeloos verouderd, en bezit ik geen coax-uitgang...

maar het stomme is juist, dat ik het geprobeerd heb met een film (pirates of the carribean), en daar klinkt het via surround heel goed... maar als ik een simpel muziekbestand af wil spelen via surround klinkt het helemaal niet... via tv wel prima...

m.vr.gr. Ton.
 
Ik heb zelf een kabel gemaakt met OFC COAX (zuurstofvrij koper) en twee vergulde 'tulp' stekkertjes.

b.t.w. sinds ik een DVD-brander heb, heb ik de PC niet meer aangesloten op de T.V.
 
Ik heb helaas nog geen dvd-brander... wel een vriendin, verklaart misschien veel....

maar je hebt me inieder geval prima geholpen, bedankt.

Groeten Ton.
 
Nou ja, vriendin (sinds 12,5 jaar) weet nog steeds niet hoe ze pc op moet starten, en interresseert haar ook niet...

dus als ik iets wil aanschaffen voor pc... snap je?...

Ton.
 
Ok luitjes,

laatste drivers geüpdate en ook zelf een kabel gemaakt... werkt perfect nu.

Hartstikke bedankt, jongens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan