ADSL is breedband +router zonder intern modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
ff simpel vraagje: als ik een router koop voor breedband internetverbinding te delen, dan kan ik toch ook mijn adsl-verbinding delen?

En als de router geen ingebouwd modem heeft? Of bestaan die niet?

bvd.
 
Moet de router wel geschikt zijn voor adsl. En een modem heb je al bij je adsl aansluiting.
 
ja met een router kan je je internet verbinding delen alleen moet je wel in de gaten houden of dat je wel een digitale of annalogelijn heb
ja kan ook een router kopen zonder modem dat bestaat
 
Toevallig las ik er vandaag iets over in het januarinummer van ComputerTotaal: als je een ethernetmodem hebt, kun je het beste een router zonder ingebouwd modem kopen, maar als je een usb-modem hebt, kun je net zo goed een router mét ingebouwd modem kopen (dat komt goedkoper uit).

Verder heb ik er weing verstand van, ik geef alleen maar door wat ik gelezen heb.

succes!

pavl
 
als je een usb moden heb kan je inderdaad ook met een hub verder letop als je een hub neemt dat hij wel 10/100mbps is
een hub is niet zo duur
 
ok bedankt pavl. Aan jouw antwoord heb ik tenminste iets.
 
je weet dat als je een ethernetmodem heb kan je tweede pc niet op internet jemoet altijd de pc aan zetten waar de ethernetmodem in zit kan soms lastig zijn
:thumb:
 
je weet dat als je een ethernetmodem heb kan je tweede pc niet op internet jemoet altijd de pc aan zetten waar de ethernetmodem in zit kan soms lastig zijn

Dit is onzin.

Want met een router kan elke pc achter de router gewoon op internet ongeacht welke aan staat.

Groetjes Erik Rothuis
 
----------------------------------------------------------------------
Dit is onzin.

Want met een router kan elke pc achter de router gewoon op internet ongeacht welke aan staat

------------------------------------------------------------------------
ja als de router een moden heb ander gaat het echt niet
als de pc uit staat waar de ethernetmodem in zit is er geen internet verbindeing meer
:thumb:
 
ps mocht jij gelijkhebben roto wilt je mijn dit eens laten zien wand abder ben ikk duur uit wand bij mijn ging het niet ik moest een router met moden kopen vandaar dat ik er van overtuig ben dat het niet zo gaat met een ethernetmodem
mocht je wel gelijk hebben dan sorry
 
roto ik heb je bericht niet goed gelezen maar we hebben het over een ethernetmodem en niet een router
 
Djoeke,
Ik denk dat er twee verschillende dingen door elkaar gehaald worden.

In je pc zit een ethernetkaart.
Van je provider krijg je een modem, dit kan een ethernet of usb aansluiting zijn.

Als je tussen je modem en pc een router zet dan kun je het netwerk op op deze router kun je normaal gesproken nog drie extra's pc aansluiten.

Dan de opmerking waarin jij zegt dat als de pc met het ingebouwde ethernetmodem uitstaan dat je dan met de andere pc geen verbinding kunt maken. Ook hier denk ik dat jij over een ethernetkaart spreekt. En dat de twee computers verbonden zijn via een crosskabel.
Ja dan moet de hoofd computer aanstaan.
 
oke puppie je hebt gelijk ik haalde die twee weer eens door elkaar
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan