Dvd: Pc-->tv/stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlonsoJr

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2004
Berichten
5
Geachte lezer,
Ik heb een vraagje.
Ik heb onlangs mijn pc aangesloten via kabeltjes naar mijn tv en naar mijn stereo, zodat ik dvd kan kijken op een andere locatie. Nu is mijn probleem dat ik maar langs 1 kant geluid hoor via mijn stereo-installatie. Ik zie/heb dus goed beeld, maar hoor maar langs 1 box geluid. Weet iemand wat ik daaraan kan veranderen. Waar kan dit aan liggen???

Bedankt alvast...

Gr. AlonsoJr
 
Hoe heb je het precies aangesloten? Met een s-video kabel?
 
Met:

-Audio kabel vanaf mijn Digital-out op de pc
-s-video kabel vanuit mijn svhs uitgang op de pc

dit alles naar mijn tv, mbv een scart aansluiting
alleen de uiteinden (2 mannetje, wit en rood) van de audio heb ik niet in de scart gedaan, maar in de line-in (aux) van mijn stereo...
 
Misschien ondersteunt je digital out geen stereo? En als je dat kabeltje gewoon in je line-out doet? En ik neem aan dat je wel stereo geluid hoort als je bv de radio aanzet?
 
Ik heb op mijn pc de volgende uitgangen...

Digital-out
Line-in
Mic-in
2 Analoog-out (worden gebruikt door mijn surround system van de pc zelf)

Verder 2 TV-out uitgangen:

Geel: Composiet
Zwart: S-video

Mijn stereo geeft alleen langs 1 kant muziek bij muziek uit de pc. Verder werkt hij perfect. Als ik de audio vanuit mijn pc wel in de scart doe, bij de s-video kabel dus, krijg ik gewoon geluid uit mijn tv, maar dat is mono en vond ik niet zo mooi.

Zou mijn digital-out gewoon niet in stereo zijn ofzo???
 
Dus via de tv is het ook mono. Dan zou ik dat kabeltje op één van de analog out zetten (tijdelijk) als het goed is heb je dan wel stereo.
 
Zou het mogelijk zijn om een splitser op een van de analog out uitgangen te zetten... of wordt dan de kwaliteit minder van de ene doorvoer...

by the way, thx for helping
 
Weet iemand nog wa?

Ja, tis nog steeds dus nie opgelost... iemand nog suggesties???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan