avi - mpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
362
ik heb een opera . avi met geluid op de pc . als ik er een mpg van maakt om hem te branden , voor de dvd speler is het geluid ineens weg

rara , wat kan ik hier aan doen
 
welk prog gebruik je om mee om te zetten?

tmpg encoder is een hele goeie, zeker in combinatie met een waveeditor, waarmee je apart het geluid kan opnemen uit de avi als wave, dan encoden met tmpg als mp2, waarna je de video en audio multiplext (ook met tmpg). Past het niet op 1 cd, dan kan je, uiteraard ook met tmpg, de mpegfile splitsen in 2 delen.....
 
Check eens met Gspot wat voor codecs er op zitten. Als het een AC3 codec is voor het geluid doet TMPGEnc wel vaker moeilijk. Wordt voor het audiobestand wel de naam van het avi bestand genoemd bij het omzetten.
 
Geplaatst door Sarvo
... zeker in combinatie met een waveeditor, waarmee je apart het geluid kan opnemen uit de avi als wave....

Daarom zei ik dit er bij ;) Met een prog als goldwave bijvoorbeeld, heb ik nooit problemen met ac3.
 
Dat splitsen van het geluid kan ook heel goed met Virtualdub.
 
Daar heb je opzich gelijk in, maar ik heb toch gemerkt dat er dan kans bestaat dat het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld, wat bij goldwave een stuk minder voorkomt ;)
 
Ik heb het (gelukkig nog) nooit gehad. Hopen dat het zo blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan