Casema/Wanadoo van L2tp naar DHCP

Status
Niet open voor verdere reacties.
ps Dit is alleen voor de nieuwe klanten. Bestaande klanten worden vanaf eind Februari gemigreerd.

ik juichte te vroeg:(
 
Geplaatst door Edith1
ps Dit is alleen voor de nieuwe klanten. Bestaande klanten worden vanaf eind Februari gemigreerd.

ik juichte te vroeg:(

Waar haal je deze info vandaan?
Heb nl sinds gisteren problemen met mij Cas/Wan verbinding zonder ook maar iets veranderd te hebben.

Grtz.
 
Sorry ik kan het niet meer vinden. :eek: Ik ben op zoveel pagina's geweest
Ik dacht dat het op www.site.com was bij het gebruikersforum maar weet het niet meer zeker
Ik moet nu naar bed en zal proberen het morgen terug te vinden

Groetjes Edith
 
Geplaatst door Edith1
Sorry ik kan het niet meer vinden. :eek: Ik ben op zoveel pagina's geweest
Ik dacht dat het op www.site.com was bij het gebruikersforum maar weet het niet meer zeker
Ik moet nu naar bed en zal proberen het morgen terug te vinden

Groetjes Edith

Welterusten.
 
P.S niet alle nieuwe aansluitingen zijn gelijk dhcp ze moeten eerst de wijk omzetten naar dhcp !
 
Geplaatst door jackass
P.S niet alle nieuwe aansluitingen zijn gelijk dhcp ze moeten eerst de wijk omzetten naar dhcp !

Na een half jaar een stabiele verbinding (WLAN/EuroDocsis) gehad te hebben heb ik sinds twee dagen een "knipperlicht" verbinding met Casema/Wanadoo.
Na ca. 40min verbreekt de verbinding,moet ik van modem en router de stroom verbreken om weer verbinding te hebben.

Zou dit met de aangekondigde omzetting te maken kunnen hebben.

Grtz.
 
Sorry ik heb dat geen wat ik gelezen had over dat casema/wanadoo aansluitingen van voor 29 jan pas eind februari gemigeert zullen worden, niet meer kunnen vinden. Ik heb vanmiddag een poging gedaan om de klantenservice van wanadoo te bellen, maar er waren 15 wachtende voor me, en aangezien dat de klantenservice van Wanadoo niet meer gratis is heb ik maar opgehangen

Ja dat ze per wijk de l2pt omzetten naar Dhcp is mij ook bekent, misschien dat ze daar bij jou dan al mee bezig zijn Funzip, ik heb momenteel geen storingen

groetjes Edith
 
Alleen nieuwe klanten worden op dit moment met dhcp aangesloten.
Vandaag de eerts aangesloten en hij werkt !
:D

dit was in veenedaal
 
Thanks Monteur voor het antwoord

Weet je dan misschien ook wanneer de al bestaande klanten worden over geschakeld?

Groetjes Edith
 
Geplaatst door Edith1
Sorry ik heb dat geen wat ik gelezen had over dat casema/wanadoo aansluitingen van voor 29 jan pas eind februari gemigeert zullen worden, niet meer kunnen vinden. Ik heb vanmiddag een poging gedaan om de klantenservice van wanadoo te bellen, maar er waren 15 wachtende voor me, en aangezien dat de klantenservice van Wanadoo niet meer gratis is heb ik maar opgehangen

Ja dat ze per wijk de l2pt omzetten naar Dhcp is mij ook bekent, misschien dat ze daar bij jou dan al mee bezig zijn Funzip, ik heb momenteel geen storingen

groetjes Edith

Heb het al gevonden bij het Sitecom forum.

Mijn verbindings problemen zijn ook opgelost.

Lag waarschijnlijk aan Casema.

Grtz.
 
Ik ben inmiddels overgeschakeld van L2TP naar Dhcp!
Hoe? Ik heb gisteren de helpdesk van Casema/ Wanadoo gebeld met de vraag of ze me even wilden overschakelen.

Dit was geen probleem en binnen een paar minuten was het het voorelkaar.

IK wil er nog even bijzeggen dat Casema er heel veel helpdesk medewerkers heeft aangenomen. De wachttijd aan de de andere kant van de telefoon was 0 minuten. Ik schrok dat ik gelijk een medewerker aan de telefoon had want dat was me nog nooit overkomen.
De man was heel vriendelijk en heeft me door het proces geleid en daar bij casema de instellingen overgezet.
Het probleem was bij mij enkel dat ik hier bij de pc geen telefoon had, dus ik liep heen en weer van de telefoon naar pc, maar ook dat werd snel opgelost De medewerker was bereid om mij even naar mijn mobiele telefoon terug te bellen.

Na al mijn gemopper op casema vind ik dit nu wel een goedmakertje en een complimentje waard

Groetjes Edith
 
Verbaasd lees ik deze berichten... "Casema schakelt over van L2TP naar DHCP". Technisch kan dat helemaal niet.

L2TP is een transportprotocol, DHCP is een manier om een IP-nummer uit te delen. Je kan het ene niet vervangen door het andere. Ze zijn hooguit een aanvulling op elkaar. Je kan L2TP vervangen door PPPoE of iets dergelijks, en DHCP door vaste IP-nummering. Maar L2TP kan niet vervangen worden door DHCP. Kan niet, onmogelijk, bestaat niet.

Ik krijg nu al met L2TP een dynamisch ip-nummer uitgereikt door Wanadoo/Casema. DHCP wordt dus al toegepast bij L2TP.

Wie weet hoe het echt zit?

B
 
Geplaatst door Edith1
Ik ben inmiddels overgeschakeld van L2TP naar Dhcp!
Hoe? Ik heb gisteren de helpdesk van Casema/ Wanadoo gebeld met de vraag of ze me even wilden overschakelen.
Dit was geen probleem en binnen een paar minuten was het het voorelkaar.
Groetjes Edith

Maar weet je WAT ze precies hebben gedaan/omgezet?
L2TP is n.l. een protocol en kan je zomaar niet "omzetten" naar DHCP zoals bolke al zegt.

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door bolke
Verbaasd lees ik deze berichten... "Casema schakelt over van L2TP naar DHCP". Technisch kan dat helemaal niet.

L2TP is een transportprotocol, DHCP is een manier om een IP-nummer uit te delen. Je kan het ene niet vervangen door het andere. Ze zijn hooguit een aanvulling op elkaar. Je kan L2TP vervangen door PPPoE of iets dergelijks, en DHCP door vaste IP-nummering. Maar L2TP kan niet vervangen worden door DHCP. Kan niet, onmogelijk, bestaat niet.

Ik krijg nu al met L2TP een dynamisch ip-nummer uitgereikt door Wanadoo/Casema. DHCP wordt dus al toegepast bij L2TP.

Wie weet hoe het echt zit?

B

Ben ook vebaasd!!!
 
Het is toch echt waar. En ik ben niet de enige
Lees dit topic maar eens!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/695357/last//smc,router,casema,wanadoo
Hoe het verder allemaal zit weet ik ook niet, zo technisch ben ik nu ook weer niet, maar ik heb bij casema gevraagd of ze me wilde overschakelen van L2pt naar DHCP, en dat deden ze.
Nu zie ik het oranje lampje van mijn Modem constant knipperen ook al staat de pc uit en als ik de pc aanzet, hoef ik dus niet meer eerst met gebruikersnaam en wachtwoord verbinding te maken maar ben ik direct online

Groetjes Edith
 
Ben jij dezelfde Edith als uit dit bericht van -Gathering.Tweakers-

"Maar is er nu al iemand die na overschakeling naar DHCP zijn router aangestuurd heeft gekregen?
Ik heb mijn router SMC Barricade 700ABR dus nog steeds niet werkend

Groetjes Edith"

En zo ja (?) doet je router het al?

Grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan