Internetten via Netwerk Lukt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarko

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
47
Ik heb 2 computers waar ik een netwerk tussen wou aansluiten, daarvoor heb ik bij mycom een Switch "Edimax (5-Ports Fast Ethernet Switch 10/100 Mbps), Een Netwerkkaart en kabels gekocht.

Nadat ik alles heb uitgepakt en alles goed heb aangesloten, kan ik nog alleen met deze computer internetten en de pc van mijn broertje lukt het niet.

Ik heb daarna op beide computers de IP gegevens, Gataway en de DNS handmatig ingesteld, maar daarna deed die het nog steeds niet.

Nou is mijn vraag wat zou ik fout hebben gedaan.

De computergegevens.

Van mijn broertje:
Win XP
Intel-Celeron Processor
634 MHZ
160 MB RAM
19 GB

Van mij:
Win XP
AMD Athlon XP 1600+
1,34 Ghz
128 MB RAM
20 GB

Ik heb internet via @home
 
als je "mijn netwerk locaties" opent, zie je dan andere coputers?
werkt je netwerk wel?
je moet eerst alles automatisch laten lopen, wel firewall van XP zelf uitzetten
 
Je hebt je kabelmodem zeker gelijk in de switch gestopt en ook de pc daarop aangesloten?

Dat gaat niet werken. Op de wijze waarop jij het doet heb je een router nodig
 
Leg eens goed uit hoe je alles hebt aan gesloten.

Geef ook even de ip adressen gateway's enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens even in de handleiding in mijn handtekening.
 
Geplaatst door bas9
Leg eens goed uit hoe je alles hebt aan gesloten.

Geef ook even de ip adressen gateway's enz enz.

Nou ik heb ten eerste de kabel van de kabelmoden in de switch gedaan,
vandaar de andere (RJ-45/UTP) kabels verder verspreid, éént naar de pc
van mijn broertje en de andere naar mijn eigen pc.

Daarna heb ik zowel op mijne pc als op die van mijn broertje de volgende gevens ingevoerd:

screen4.png


en de volgende gegevns heb ik voor de computernaam ingevoerd:

screen1.png


Hierna heb ik mijn computer opnieuw opgestart omdat ik niet op 't internet kon.
Nadat de pc was opgestart kon ik nog steeds niet internetten.
Vervolgens was in naar Opdrachtprompt (DOS) gegaan en heb het volegnde ingetypt:

screen3.png


Ik kon nog steeds niet 't internet op en heb daarna de gegevns beetje gewijzigd computernaam heb ik 't zelfde gelaten.

screen2.png


Hierna heb ik weer mijn computer opneiuw opgestart, waarna ik nog steeds na 't opstarten niet kon inetrentten.

Doen was in naar Opdrachtprompt (DOS) gegaan en heb het volegnde ingetypt:

screen3.png




Ik kon nog steeds niet internetten, daarna heb ik de computernaam veranderd zoals die eerst was en 't knopje aangevinkt dat de IP adressen automatisch werd toegewezen.
 
Geplaatst door m@rio
Je hebt je kabelmodem zeker gelijk in de switch gestopt en ook de pc daarop aangesloten?

Dat gaat niet werken. Op de wijze waarop jij het doet heb je een router nodig
 
Een switch doet niet veel meer dan dat versturen tussen pc's onderling terwijl een router er zorg voor draagt dat die internet binnen kan krijgen en die het kan verdelen onder de pc's

Hoe dan ook. Het lukt je zo niet om met een switch op 2 pc's gelijktijdig internet te krijgen
 
Je hebt namelijk voor je eigen netwerk bepaalde ip adressen, die op het internet niet voorkomen (waarschijnlijk 192.168.0.0). Voor jouw eigen netwerk werkt dat prima. Maar als je dat wil combineren met een ander netwerk (wat het internet eigenlijk ook is), dan moet je daar een soort brug tussen leggen die de data van je eigen netwerk naar het internet doorsluist. Dat doet een router dan.
 
Tip:
Je moet op de pc waar het internet op binnen komt,dus 2 netwerkkaarten hebben.
Via de kabelmodem ga je rechtstreeks met een utp kabel( rj 45) naar je computer ( netwerkkaart 1 zeg maar gemakshalve) dan ga je van uit je 2de netwerkaart naar de switch.

Daarna via een utp kabel van af de switch naar de computer (netwerkkaart) van je broertje.


zo werk het wel,althans bij mij, alleen ik heb een hub,en weet eerlijk gezegt niet of het met een switch werkt ( al denk ik van wel.

Wat je nu doet is onmogenlijk.

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan