500 dpi

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
424
hallo,
ik moet een plaatje dat ik gemaakt heb, op A2-formaat laten printen bij een bedrijf, maar die zeggen dat dat nooit wat wordt. Want de resolutie is veel te laag. Iets van 100, en dat moet naar 500 dpi. Hoe krijg ik dat snel even voor elkaar? Ik heb MS Photodraw 2000 en Irfanview (maar daar wil het niet mee).
Graag een snelle tip.
Rudi
 
Hoi, ik vrees dat je een ander plaatje zal moeten maken want pixels bijmaken zie ik niet zo zitten. Je kan het canvas vergroten en verkleinen maar het aantal pixels blijft.

Groetjes
 
Scannen op een hoge resolutie is de makkelijktse optie, ik zou zeggen 1200 dpi is wel aardig om op dat formaat af te drukken.
 
Ik wil het plaatje best wel opnieuw maken, maar met welk programma kan ik dat snel doen? Mag natuurlijk niet wat kosten.......
Scannen is inderdaad handig, maar dan moet ik het toch eerst heel goed afdrukken?
Rudi
 
Irfanview>Image>Change DPI
en dan de nieuwe DPI ingeven
Joop
 
Hey Joop,
ik heb de nederlandse versie, maar geen mogelijkheid om de dpi te veranderen.....?
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • klembord01.gif
    klembord01.gif
    29,1 KB · Weergaven: 44
 
zie mijn bijlage:
 

Bijlagen

  • dpi.jpg
    dpi.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 44
informeer eerst even bij het bedrijf waar je je afbeelding wilt laten printen wat de uitvoerresoltie (DPI)is van het apparaat waar ze mee printen. Die is namelijk van belang bij het instellen van de resolutie van je afbeelding in PPI.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan