NIS-update en verbinding...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Vanmorgen een programma-update van de NIS 2003, heb vervolgens nog een uurtje ge-internet. Opeens de melding 'kan server niet vinden.' Multikabel gebeld, samen de netwerkkaart vernieuwd (typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter), hielp niet, lag aan de NIS zei hij. Even uitgezet, inderdaad weer verbinding. Moest ik in de NIS dus zoeken. Not, want nu doet internet het weer, met de NIS aan! Wie het weet mag het zeggen...:)

(heb NIS sinds vorig jaar juli en nooit problemen gehad qua verbinding)
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet zijn dat Multikabel er gewoon even uit was.
Dit weten helpdesk's vaak niet, tenzij het echt langer gaat duren.
 
Zij zeiden van niet, wel 2 dorpen een heel eind verderop, tja mogelijk dat ze het zelf af en toe niet weten of slecht geinformeerd. Of dat het uit-aanzetten van de NIS er iets mee te maken heeft. Beats me.. :cool:
 
Kabel en NIS

Laat je niet gek maken wat betreft Norton. Ik heb regelmatig dit soort problemen meegemaakt bij mensen met kabel, en zodra er bekend was dat Norton was geinstalleerd werd er altijd gezegd dat deze de boosdoener was. Indirect is dat misschien ook zo, want het heeft m.i. te maken met het toewijzen van adressen via DHCP (door de kabel). Laten we maar zeggen dat Norton gewoon zijn werk doet...
In het begin deed ik netjes mee met de adviezen van de helpdesk: de-installeren, opnieuw installeren, zelfs Windows een keer opnieuw geinstalleerd! Vaak hielp dat niet en loste het probleem zich (vanzelf????) op na herstarten, resetten en heel veel bellen met de helpdesks....
 
Valt me ook een beetje tegen van Multikabel, ze adviseren altijd een firewall te installeren, ik denk toch dat het vernieuwen van de netwerkkaart de trick was. Ik zet het maar op opgelost, vooralsnog knipperen mijn monitortjes weer gezellie...:D
 
Heb je verhaal nog eens gelezen en realiseer me dat ze je de netwerkkaart opnieuw hebben laten vernieuwen.
Dit is een vrij rigoureuze stap voor een storing die plotseling tijdens normaal internetgebruik zonder oorzaak ontstaat.
Je begint te denken dat ze misschien wel iets binnen hun systeem hebben gewijzigd, waardoor dit noodzakelijk wordt, maar wat ze niet aan de grote klok hangen.
Enfin, we wachten af.
 
Ben het met je eens Sigma, en op zich is het natuurlijk normaal dat zo'n grote kabelaanbieder werkzaamheden heeft. Dit heeft m.i. te maken met de DHCP-server daar...
Op zich is dit ook geen probleem, maar laten ze dan niet de mensen standaard allerlei software van de machines afhalen of programma's afkraken....
 
Heb ook dezelfde gedachten als jullie, maar kom er maar eens achter dat het zo is...:) btw, ik laat mij nooit door een provider vertellen/wijsmaken om bepaalde software te verwijderen, ha ha, zal ff lekker worden! Jammer blijft dat veel mensen dat wel doen en daardoor onnodig in de problemen komen. :(

Heb tijdens het boodschappen doen het volgende bedacht, Helpdesker had moeten vragen of ik een firewall had, advies geven om deze ff uit te zetten, netwerkkaart vernieuwen, firewall weer aanzetten, punt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan