cd autorun maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
151
Hallo,

Ik heb een probleem met autorun en ondanks de oplossingen hier en op andere fora lukt het me niet om een filmpje autorun te maken.
Het filmpje heet PB2 en heeft als extensie mpg. Het is de bedoelling dat het filmpje wordt geopend met Windows Media Player. Ik heb geen behoefte aan speciale icoontjes of indexen.
In kladblok heb ik de volgende teksten uitgeprobeerd:
[autorun]
open=wmplayer.exe
[autorun]
open-=WMP.exe
[autorun]
open = wmplayer.exe
[autorun]
open=PB2.mpg
[autorun]
open = PB2.mpg
Steeds heb ik het kladblokbestand opgeslagen als type alle bestanden en het bestandsicoon ziet er dan ook uit als een set-up bestand.
Met Nero Burning Rom 6,0 heb ik dit bestand dan vanuit de bestandbrowser naar de meest linker kolom gesleept direct onder de titel van de cd en daaronder heb ik het filmpje gezet.
Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt,
snelsnel.
 
je moet het bestand opslaan als "autorun.inf"
(zonder aanhalingstekens)
 
Laatst bewerkt:
Dat is eigenlijk het enige wat ik niet vermeld had maar wel gedaan. Is helaas dus niet de oplossing. Ik verwacht het te moeten zoeken in het commando na het = teken. Zou dat kunnen.
 
Ik denk inderdaad dat je je verwijzing moet aanpassen
tenzij je mediaplayer ook op de cd hebt gebrand
anders zou het volgens mij :

open=c:\program files\windows media player\wmplayer.exe

zoiets moeten zijn
 
Oké, als ik de mediaspeler meebrand en ik zet in het inf. bestand open=wmplayer.exe dan opent de mediaspeler maar ik moet dan via de speler het filmpje gaan opzoeken en het liefst zie ik hem natuurlijk direkt verschijnen in de mediaspeler. Het filmpje is voor kinderen bedoelt, het moet dus blijven bij cd in de la en kijken maar.
 
is dan open het filmje niet genoeg
als het goed is zal mediaplayer dan vanzelf openen
 
Het wonderbaarlijke geschiedt dan dat de mediaspeler wel opent maar als ik op play druk dan speelt er het laatste filmpje in plaats van het filmpje dat ik heb meegebrand. Dit kan ik alleen oplossen door in wmplayer op het tabblad afspelen voor de cd-rom te kiezen.
 
Euh............
Als ik hier wil downloaden krijg ik alleen een soort gebruikshandleiding en geen tool. $19 voor een geintje is me wat te gortig, of zit ik met mijn neus te kijken.

snelsnel.
 
Ik heb ff gegoogled en die kwam hier mee. Is dat misschien wat? :D :D :D

Of deze
 
Laatst bewerkt:
Helaas,

Beide programma 's doen het goed zolang het filmpje alleen op de pc afgespeeld hoeft te worden. Het lijkt wel of het niet mogelijk is om tegelijk autorun op de pc en afspeelbaar als vcd op de dvd te zijn.
Even zo goed weer een poosje zoet geweest met experimenteren, waarvoor dank.
Zijn er nog meer suggesties?

snelsnel
 
Hij moet het dus ook doen op een standalone dvd speler begrijp ik nu. Nee dan heb je idd niks aan die 2 progjes.

Sorry, suc6 verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan