Opruimen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Berichten
347
Ik krijg allerlei verschillende tips! Wie kan mij vertellen hoe ik het beste mijn Pc kan schoonmaken? Window washer? Of zijn er andere programma's? Of is formatteren de enige oplossing?
 
Om te beginnen kun je gewoon schijfopruiming en defragmentatie doen (in die volgorde).
Met Ad-Aware of Spybot kun je spyware verwijderen.
Met bijv. jv16 Powertools kun je het register cleanen.
 
dat heb ik al gedaan !! Ik bedoel eigenlijk de overbodige programma's of gedeeltes ervan!! Dus: junk files!!
 
Spyware verwijderen: Download Lavasoft Ad-aware of Spybot S&D. (www.lavasoftusa.com ; www.safer-networking.org) en laat ze controleren op spyware e.d. (Vergeet niet ook de updates uit te voeren hierbij)

Tijdelijke dingen verwijderen:
Tijdelijke internetbestanden, cookies, geschiedenis, (internet explorer > extra > internet opties, ik verwijder dit trouwens elke dag) en *.tmp, en *.bak bestanden die minsten 3 dagen oud zijn. (Zoekfunctie in Windows gebruiken: *.tmp *.bak). En via start > uitvoeren> local settings. En dan de map temp leegmaken. En via start > uitvoeren> temp. En die map ook leegmaken.

Slechte cluster controleren:

Controleer en herstel indien nodig je harde schijf op slechte clusters, doe hierbij de Windows cd in de cdromspeler.: start > uitvoeren > cmd > SFC /scannow (Dit vereist opnieuw opstarten en duurt zo'n 20 minuten).

En start > uitvoeren> cmd > chkdsk /f (vereist ook opnieuw opstarten)

Harde schijf ordenen:
Defragmenteren kan ook veel aan je computer versnellen. Dit ordend de bestanden op je computer zodat het niet zo'n enorm doolhof wordt op je computer voor Windows. Start > bureau accesoires > systeemwerkset > Schijfdefragmentatie.

Op virussen scannen:
Het is soms wel verstandig om op virussen te controleren. Dit kan met een programma zoals Norton Antivirus maar het kan ook online: http://www.housecall.nl.

Verwijderen:
Verwijder programma's die je nooit gebruikt. MSN Explorer bijvoorbeeld of gewoon een programma dat je ooit geinstalleerd hebt en waar je geen gebruik meer van maakt.

Register:
Veel programma's laten altijd wel wat sporen achter in het register als ze al verwijdert zijn. Deze kun je verwijderen met programma's zoals regcleaner.

Voorkomen is beter dan herstellen:
Download nooit teveel rotzooi zoals (3rd party) share-ware programma's (programma's die na zoveel dagen geld kosten)

Hier heb ik me ff scheef op zitten typen :D Maarja, allemaal voor het goede doel zullen we maar zeggen :)
 
Laatst bewerkt:
Je kan hier eens kijken *klik* Daar kan je info vinden over regcleaner, de gratis voorloper van jv16 Powertools waar Buffy het over heeft.

:D Smartguy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan