???begrijp er niets meer van???

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningv

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
168
branden van avi - mpg..!!!!!!

oke ik heb een AVI film op PC staan. nu kan ik die met tmpgenc. laten omzetten naar een MPG bestand, dat lukt me ook nog. Maar wat moet ik dan doen om de film dvd geschikt te maken!!!!

ik wil de film op mijn standalone speler kunnen zien.. ik zie allerlei programma's van virtual dub tot dvdx etc. welk programma heb ik waar voor nodig. een originele dvd op schijfje zetten lukt mij nog maar dit absoluut niet..

please help me en stuur mij niet steeds door naar de site van wintips maar leg het aub kort uit bij deze vraag..

thanks..........
 
Laatst bewerkt:
wou je al naar wintips verwijzen:eek:
 
ja daar heb ik al heel vaak gekeken maar ik weet niet meer wat ik via welke volgorde moet doen???
 
welk brandprogramma gebruik je, moet met nero 6
toch kunnen.
 
stel dat ik nou niet de juiste software heb, dan moet er toch een andere mogelijkheid zijn om een dvd te maken. ik kan bv wel een originele dvd branden, dat is geen probleem. dan werk ik met dvdshrink, maar als ik wat moet gaan omzetten dan gaat het niet lukken...

hoop dat je me kan helpen Franz
 
dan ga ik het nog maar eens proberen...

alvast bedankt voor je info
 
je kan met Tempgenc idd een avi omzetten naar mpeg. dit bestand is te lezen op een standalone dvdspeler, omdat dit wordt gezien als videocd of supervideocd. Ook kun je een avi omzetten naar een dvdbestand met Tempgenc, maar dit is niet persee nodig. Ik zet mijn avi's om met Tempgenc naar KVCD, dit is een verkleinde versie van een vcd. Vervolgens brand ik hem met Nero.
Gewoon nieuw en dan Videocd aanklikken. Moet je alleen even het vinkje bij Standaard Bruikbare Cd Aaanmaken weghalen anders doet hij het niet op je dvdspeler.

hopelijk heb je hier wat aan voor meer vragen kun je me mailen of kijken op mijn website www.nataschaonline.tk
 
Je moet de instellingen goed hebben staan. Laad een template (bijv. DVD-PAL) en er wordt een juiste MPEG2-film aangemaakt. Met TMPGEnc DVD Author kun je er een DVD-film van maken inclusief menu. Er worden dan de juiste bestanden aangemaakt (.BUP, .IFO en .VOB) die je met Nero op een dvd kunt branden.
Eventueel kun je vaste ondertitels maken in je film.
 
ik dacht al wel dat ik tmpg autjor moest hebben maar ja die moet je kopen natuurlijk!!!!!

heb nu met tmpgenc de film omgezet in een mpg bestand, dus nu kan ik hem toch evt. branden op een cd als vcd of niet?
 
Dvd author zul je inderdaad aanmoeten schaffen of creatief moeten zijn.

wat je mpeg file betreft als deze met de goeie templates is omgezet naar mpeg ( vcd geschikt ) dan zou je hem kunnen branden als videocd ja.
De software van sony mydvd ken ik verder niet ( ooit 1 x op de pc gehad en met een noodgang weer verwijderd) maar ik neem aan dat die gewoon ook videocd en super video cd kan branden.

anders toch eens opzoek gaan naar nero wat in mijn ogen nog steeds de top van de brandprogramma's is.
 
Geplaatst door natascha26
Ik zet mijn avi's om met Tempgenc naar KVCD, dit is een verkleinde versie van een vcd. Vervolgens brand ik hem met Nero.
Gewoon nieuw en dan Videocd aanklikken. Moet je alleen even het vinkje bij Standaard Bruikbare Cd Aaanmaken weghalen anders doet hij het niet op je dvdspeler.
[/url]

Een Kvcd moet je dvd wel af kunnen spelen ook een Kvcd is niets minder dan een vcd met een svcd header er in.
ondersteund je dvd speler geen svcd dan kun je in veel gevallen ook geen kvcd afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan