dns probleem met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Berichten
3.199
Ik heb een breedband router die goed werkt. Die is tevens gateway voor mijn netwerk. Daarachter hangt een access point waarmee ik met mijn laptop kan draadlozen. Nu kan ik alleen via dat access point alleen maar surfen op ip-adres en niet op dns naam. Ik weet niet wat ik moet veranderen om dat te regelen, zie mijn configuratiepagina. Volgens mij is het daar vermelde ip-adres voor de dns server wel juist.

Verder kan ik www.helpmij.nl wel bereiken omdat die in mijn hosts file staat :).

Bijgevoegd de afbeelding van de instelling van het access point.
 

Bijlagen

  • dns instelling.bmp
    78,6 KB · Weergaven: 26
En ook maar even de instelling van de router bijgevoegd. Die instellingen werken wel voor het bekabelde gedeelte van het netwerk, alleen wat achter het access point zit kan niet op dns het internet op.
 

Bijlagen

  • instelling router.bmp
    44,7 KB · Weergaven: 41
Ik zie 2 verschillende gateway's klopt dat ???

192.168.0.2

195.190.249.80
 
192.168.0.2 is de gateway voor zijn netwerk (dat is de router, dus die informatie staat ingesteld zijn access point).

Het andere ip-adres staat ingesteld in zijn router (geen idee waar dat vandaan komt, maar het werkt. Vast een keer cadeau gekregen :p).
 
Laatst bewerkt:
Zijn de dns adressen mischien verkeerd?
 
De dns gegevens kloppen wel, want alles wat niet met het access point te maken heeft, werkt wel. Alleen dat @#!? access point van sitecom (ik raad bij deze iedereen aan om nooit een access point van sitecom aan te schaffen :D).

Iemand nog suggesties?
 
Nee hoor, de instelling voor de router klopt wel. Het is het subnetmasker wat ik van de provider heb doorgekregen en dat werkt ook (mijn WAN ip is een klasse A adres).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan