DVD geeft half beeld !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Even een vraag over een zelf gebrande DVD. Heb een film vanuit Xvid over kunnen zetten naar Mpeg bestanden die leesbaar zijn voor programma's om ze als DVD bestanden te gebruiken. Nu heb ik de aangemaakte VOB bestanden dus in Nero gebruikt om een DVD film samen te stellen, het branden verliep zonder moeite en de film speelt op de PC perfect af !

Gooi ik de film echter in mijn stand-alone dvd speler in de huiskamer dan krijg ik gedeeld beeld :8-0:
D.w.z. de linkerkant van het beeld is goed maar halverwege wordt het beeld lang uitgetrokken en is op de rechterzijde van de TV zeg maar een waas van kleuren van het orgineel te zien !!

Doe ik de DVD in een andere DVD speler is de film ineens weer perfect !? Mijn eigen stand-alone DVD speler kan DVD-R aan, daarop heb ik de film ook gebrand. Hoe kan dit dan alsnog gebeuren ??

wie weet raad.... :confused:

Remy
 
Waarschijnlijk heeft je speler moeite met de DVD. Probeer er eens een van een ander merk.
 
Hoi Wim,

De DVD-R waarop ik nu gebrand heb is er een van de duurdere klasse (€ 3,60) Nashua.....

Ik dacht dat er dan in ieder geval niks mis kon gaan, maar jij meent dus dat de prijs er niks toe doet ? en dat het op een laten we zeggen goedkopere DVD van bijv. het Aldi merk het misschien wel eens beter kon zijn..??

Nou ik ben benieuwd... maar misschien zijn er nog wel andere helpmij leden die hier ervaring mee hebben..


Remy
 
Dat de prijs er niet toe doet vind ik wel een erg vrije vertaling van wat ik heb gezegd. Er is wel degelijk kwaliteitsverschil tussen DVD's. Soms werkt een bepaald merk DVD niet lekker in een apparaat.
 
Ja ik ben maar zo vrij geweest om het zo te verwoorden.. :D :D

Maar ik zal eens andere merken proberen...
Thanx Wim !



Remy
 
Om veel mislukte dvd schijfjes te voorkomen zou ik als ik jouw was eerst branden op rw en op pc afspelen daarna als hij goed is branden op je eigen -r schijfjes scheeld een hoop geld
 
MCVogelaar,

Dat was juist het probleem wat ik nu probeer te beschrijven ... Op mijn PC en op de stand-alone dvd speler van mijn dochter is er geen probleem, doe ik hem echter in de stand-alone DVD speler in de huiskamer krijg ik dus vervormd beeld !


Remy
 
Dat verschild per speler ik heb er thuis drie staan maar de twee goedkoopste van 49 euro speelt alles af de duurdere maar sommige films.
 
Hallo,

Nu heb ik een nog vreemder probleem !!!
Mijn Stand-alone dvd speler die oorspronkelijk alleen
-R DVD's aan kan kan nu ook ineens +R DVD's lezen :8-0:
En nu komt het vreemde!!! Heb ik op hetzelfde merk -DVD
een andere film gebrand en nu loopt de film perfect !!

Zou het niet gewoon een wat mindere DVD kunnen zijn,
dus dat er bijv. in het productie proces wat verkeerd is gegaan ??


Remy
 
dan zou ik het bij dit merk houden als ik jouw was, welk merk is het eigenlijk?
 
Ik heb dus beide films gebrand op een Nashua dvd-r
en de ene speelt dus correct en de andere film heeft kuren.

En ze zijn beide met hetzelfde programma gebrand!!
De dvd+r die ik gebruikt heb om een film op te branden zijn van het merk Tevion,
deze hebben nog geen problemen opgeleverd tot nu toe


Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan