Mozilla Firebird...uhm...Firefox 0.8 is uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mozilla Firebird is klaar voor het grote publiek.

Het programma Internet Explorer (IE) mag dan in browserland de absolute meerderheid in handen hebben (ruim 95 procent van de computergebebruikers surft met Internet Explorer), de makers van Mozilla Firebird weerhoudt dat er niet van om de aanval te openen op de leiderspositie van IE. De browser, die ontstaan is uit Netscape, heeft met de vandaag gelanceerde versie 0.8 een programma op de markt gebracht dat van alle gemakken is voorzien. Mozilla Firebird is klaar voor het grote publiek. Volledig artikel.

Bron: breekpunt.nl
Heb het idee dat het idd een concurrent wordt qua IE en dat is nooit verkeerd. Ik denk er ook ernstig over na.
 
Ziezo, de Firefox is geïnstalleerd. Behalve de nieuwe naam en het nieuwe icoontje heb ik nog geen verschillen met Firebird 0.7 kunnen ontdekken. Maar ja, daar viel natuurlijk ook nauwelijks nog iets aan te verbeteren...
Firefox is trouwens een andere naam voor de rode panda (zie bijlage).
 

Bijlagen

  • red_panda.gif
    red_panda.gif
    63,9 KB · Weergaven: 66
Het mozillazine forum is offline 'due to high load' :) Aan interesse geen gebrek!
 
Firebird heeft in korte tijd veel aan populariteit gewonnen, mede dankzij de ingebouwde popup-killer. Volgens de laatste cijfers van statistiekenbureau OneStat had Mozilla eind december een marktaandeel van 1,8 procent.
Bron

:thumb:
 
De integratie met Roboform werkt niet meer en de integratie met WMP is nog steeds niet opgelost...:confused:

Groetjes,
Bennie
 
Ik moet zeggen , jullie hebben mijn interesse gewekt.

Ik heb hem zojuist gedownload en het viel mee met de drukte binnen 30 sec had ik hem al.

En nu komen dan natuurlijk wat vragen te voorschijn.

1. Ik neem aan dat het een engelse versie is, kan ik deze bij de nederlandstalige XP pro installeren.

2. Ben ik dan ook mijn map favorieten kwijt, kan ik die dan overzetten in firebird.

3. Ik maak gebruik van een zoekmachine [ copernic agent ] kan deze ook geintregeerd worden in de brouwser.

4. Standaard zit in firebird een popup killer kan ik daarnaast ook mijn vertrouwde Freesurfer blijven gebruiken.

5. Wat gebeurt er dan met IE blijft deze dan ook standaard aanwezig of neemt firebird zijn plaats in.


groetjes speedtouch
 
1. Nederlandse versies zijn er of komen snel, lees ook http://texturizer.net/firefox/
2. De Favorieten blijven staan, je kan ze exporteren in IE als html bestand en dit bestand importeren in FF
3. FF heeft zoekmachines geintegreerd
4. Freesurfer kan je met IE blijven gebruiken, voor FF is deze niet nodig
5. Je kan FF als standaard instellen of IE als standaard houden

Lees de sites over FF, alle info over de functionaleit en hoe je plugins installeert is er te vinden. Het is iets bewerkelijker dan IE en zeker de moeite waard.

http://texturizer.net/firefox/ (FF help pagina)
http://www.mozillazine.org/ (support forum)
 
Caveman

Bedankt voor de uitleg en de link.

Ik heb snel even gekeken op de site maar nog niet uitgebreid doe ik vanavond wel ff.

Ik kon nog niets vinden over een nederlands-talige, kan ik wel de engelse instaleren en achteraf een language pack er overeen zetten.

bij antwoord 3 zeg je dat ze zoekmachines geintregeerd hebben, betekend dat ik daar ook copernic in kan integreren of hebben zij vaste zoekmachines.

groetjes speedtouch
 
Geplaatst door caveman
De WMP dll kan je naar de plugins folder van Firefix kopieren en dan werkt het, zie ook http://plugindoc.mozdev.org/faqs/phoenixwin.html

Roboform ken ik niet zo, maar de samenwerking tussen die twee zal door Roboform moeten worden aangepast.

Het heeft niet mogen baten. Wat ik bedoel is, dat, als ik probeer het NOS-journaal te bekijken:
http://portal.omroep.nl/?nav=vzmlDsHEjGWcQtG

WMP wel wordt opgestart, maar dat ik vervolgens de foutmelding krijg dat dat WMP de extensie niet kent.:8-0: Het bestand kan dan niet afgespeeld worden.

Ik heb ook het reg-bestandje gedraaid; ook geen soelaas.

Groetjes,
Bennie
 
Dit is wel opmerkelijk, tot 0.7 steeg de aandacht wel, maar dat lijkt nu explosief te zijn toegenomen. Er zitten ergens een paar goede lobbyisten.
 
En hoe ziet een firefox eruit? Mozbrowser vond het antwoord.

Met dank aan Martijn Weisbeek van Mozbrowser.nl wijzen we u op een artikel bij Mozbrowser dat 13 goede redenen geeft om de Internet Explorer van Microsoft in te ruilen voor de Mozilla-browser Firefox, die afgelopen maandag vrijgegeven werd.
Wat die 13 goede redenen (en dat op vrijdag de dertiende ...) zijn? Surft u dan even naar Mozbrowser.nl.

Trouwens, hebt u wel eens een firefox gezien. Mozbrowser wel en die geeft ook de fotolink. Eventjes aanklikken op de voorpagina van Mozbrowser.nl. En ook leest u op diezelfde voorpagina over de installer voor het Nederlandstalige e-mailprogramma Mozilla Thunderbird 0.5. en dat is wel heel snel na de Thunderbird-release van afgelopen maandag!

Bron: breekpunt.nl
Voor en door Mozilla-gebruikers.

Inderdaad Caveman, een sterke lobby! :)
 
Leuke site Gezina!

m$ probeert wel erg extreem de aandacht af te leiden van de Mozilla browser met verhalen over hun gestolen broncode...

Firefox rulez!
 
@ Caveman, vond ik ook qua leuke site, soms vind ik de info van een aanstormende concurrent tov IE in het Nederlands wat beter te lezen dan al die Engelse sites. :)

@ Buffy idd, maar heb gewoon de tekst van Breekpunt overgenomen anders moest ik zo veel knippen/plakken in het bericht. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan