Internet via een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Klopt het dat als je twee computers op een router hebt staan de snelheid van je internet verbinding dan wordt verdeeld over de twee pc's???
Als ik namelijk iets aan het downloaden ben op pc 1 dan heeft dat sterke invloed op pc 2, hoort dat zo, of ligt het dan aan mijn router?
 
Is vrij logisch. Je krijg van je provider een bepaalde bandbreedte en als pc1 die bijna inneemt door het downloaden blijft er weinig over voor pc2
 
Oh oke.. ik dacht dat je met een router afzonderlijk kon internetten.. dus dat de pc's geen invloed op elkaar hadden.. dan heb ik dat dus altijd verkeerd begrepen..
maar dan weet ik voldoenden...
bedankt!
 
De 2de pc heeft pas invloed als hij aanstaat en zich op het internet bevind !
 
Ja inderdaad.. en aangezien de tweede pc vaak op internet is.. heeft dat invloed op pc 1, want zodra ik daar wat ga downloaden... dan krijg ik een gil van boven.. dat daar de snelheid van de verbinding instort.. maar dan weet ik dat en kan ik daar rekening mee houden.
 
Weet iemand of er een programma'tje bestaat waarmee je op/voor een computer in een thuisnetwerk een maximum downloadsnelheid kan instellen ,zodat er voor de andere computer(s) de rest van de (adsl) snelheid overblijft ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan