Tekst in Photoshop 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Goedemiddag allemaal,

Ik krijg de letters in Photoshop 7 niet groter als 72. Nu moet ik wat maken in PS voor een A4'tje waar dus hele grote letters op moeten komen. Heb al verschillende lettertypes geprobeerd maar kan niks vinden wat groter is als 72.
Op sommige tutorialsites praten ze over een lettergrootte van 150 en groter (!)

Ik kan ook in het menu van de letters niet de optie "overige" aanklikken want die is grijs.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik een plug-in installeren???

Alvast bedankt voor de medewerking

Groeten Daan
 
Je kan de pixelgrootte opgeven in de menubalk die je krijgt als je de texttool aanklikt.
 
Hoi,

En die krijg ik dus niet groter als 72 pixels......Het moet toch mogelijk zijn om met veel grotere pixels te werken???

Heb net een action gedownload van een tutorialsite en daar heb ik wel een tekstpixel van 120.

Hoe kan ik dat oplossen???
 
Ik zal eens naar die link kijken en laat jullie het weten of het gelukt is.

Bedankt zover

Daan

________
Edit:

Dat werkt idd zo mensen.
Heel hartelijk bedankt allemaal!!
________

Prettig weekend
 
Laatst bewerkt:
lettertype grootte

hallo :love:

ik ben even voor je wezen vogelen met mijn psp, die ging bij mij nl ook alleen tot 72, ik gebruik nl nooit die grootte,.. maar heb het wel voor elkaar gekregen,
in je venstertje waar je maar tot 72 kunt gaan, daar tik je ipv 72 bv 96 in!!
en ja hoor hoppa letters zijn meteen groter, en nu gaat je venstertje tot 96, wil je nog groter , moet je even kijken tot hoe ver je kunt gaan,........


hoop dat het jou ook lukt want het is erg makkelijk
:thumb:
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
 
Hoi Desperado,

Dat is idd de manier om het te doen. het is dus ook gelukt.

Normaal gebruik ik ook niet groter als 72, maar het kan voorkomen. Bv, voor een A4 folder, waarin je een grote header wilt maken.

Sommige "banners"op websites gebruiken ook grote lettertypes

Iig bedankt voor het meedenken desperado.

Groeten Daan
 
Allez vooruit, ik en peter vazed zeiden juist hetzelfde en Desperado alleen word bedankt... :confused:
 
Geplaatst door Forza Utreg
Ik zal eens naar die link kijken en laat jullie het weten of het gelukt is.

Bedankt zover

Daan

________
Edit:

Dat werkt idd zo mensen.
Heel hartelijk bedankt allemaal!!
________

Prettig weekend

FF lezen Tattoo-lover...:rolleyes:
 
Hehehehe,

Ik ga nu naar de kroeg en ik moet er op jou nog wat inhalen dusse..sante en/of proost!! :D:D:D
 
je kunt ook na het typen van je tekst de laag waar de tekst opstaat selecteren, dan ctrl+t. Je kunt de letters dan zo groot maken als je zelf wil.
(wel even shift ingedrukt houden tijdens het groter maken, dan blijven de verhoudingen gelijk)
 
Hey Bjurt,

Dat werkt helemaal te gek!!! :thumb: Dit is nog handiger.
Tnx m8

Groeten Daan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan