DTS of AC3

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Berichten
543
Ik wil met DVD Shrink een dvd'tje kopieren
Maar er zijn 2 audiostreams
AC3 5.1 en DTS 5.1

Welke is het beste of welke kan ik het beste doen?
 
DTS, maar je receiver moet wel die soundtrack ondersteunen. DTS is minder gecomprimeerd en daarom neemt die ook meer ruimte in beslag maar klinkt wel beter. Maar wanneer je receiver geen DTS ondersteund hoor je geen geluid en bij Dolby Digital (AC3) hoor je altijd geluid.

Greetz
 
Is het verschil groot? M'n eigen speler ondersteund wel DTS maar als iemand anders hem wil lenen....

Dus, zit er veel (hoorbaar) verschil in. Of is het te doen?
 
Zelf zet ik ac3/6 erbij, omdat wat al is gezegd de DTS ontzettend veel ruimte inneemt wat niet ten goede is van je beeld kwaliteit.

Of je daadwerkelijk verschil hoort tussen ac3 of dts, nee niet voor een film wel bij een live concert en je maakt gebruik van een dolby surround die ook dts ondersteund.


groetjes speedtouch
 
Hoi Bartbh

Probeer het eens uit, omdat jou dvd-speler wel dts ondersteund.

Kopier de dvd op 2 dvd+rw van hetzelfde merk waarbij je een zonder en een met dts er op zet.

Voor deze test voor jezelf kan je het beste een dvd nemen met een live concert, en oordeel zelf.

Ik wil dan graag jou mening horen.


groetjes speedtouch
 
Maar mijn voorkeur gaat altijd naar DTS vooral in films zoals Gladiator is het verschil toch best groot.
 
Ik heb maar 1 DVD+rw dus. Maar ik heb Gladiator gekopieerd met DTS en hij doet het en het geluid is goed. Dus over DTS ben ik zeker te vreden. Ik zal misschien nog ff een keer kijken/luisteren naar het verschil met AC3.

Maar dan moet ik dus 20 min wachten voordat ik het verschil kan horen. Want ik moet de dvdrw eerst branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan