sweex switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
884
Hallo

ik heb een sweex router de internet gaat in de router en van de router ging hij naar verschillende computers werkt top kan alles delen

maar nu hebben we boven een switch neergezet vanuit de router gaat er een kabel naar de switch poort nummer 1

vanuit 2 (switch) gaat er een kabel naar de laptop maar kan niks delen hoe kom dat

zodra dat ik beneden zit en zet er een kabel tussen werk alles weer prima

raar???
 
Uit welke poort gaat er een kabel van de router naar de switch en is het een cross of straight kabel?
 
vanuit de router gaat er uit poort 2 een kabel naar boven naar de switch wat voor een kabel weet ik niet (netwerkkabel)
 
Check beide uiteinden eens? komen de kleuren qua indeling overeen?

Heeft je router ook een uplink?
 
over een uplink is niks bekend de kleuren zitten wel goed hebben het laten doen.
 
moet hij normaal gesproken de switch gewoon zien zonder dingen enz in te stellen??
 
Die moet hij normaal gesproken zien.

Maar zitten ze aan beide kanten aan dezelfde kant (straight) of zit er verschil in (cross)

Want voor zover ik het nog weet: poort <-> poort = cross

uplink <-> poort = straight
 
hoebedoel je precies de poorten het zijn 5 dezelfde poorten naast elkaar. 1, 2, 3, 4, 5
 
Maar staat er bij 1 van die poorten ook uplink?
 
Dan wordt het lastig. Meestal worden een router met wan+uplink en 4 poorten uitgegeven
 
we hebben het probleem hgevonden we hebben de stekker die naar vam de router naar de switsch gaat los gekoppelt en in de laptop gedaan en hebben geen internet hij zeg wel dat we verbinding hebben dus ik denk dat het stekkertje kapot is??
 
Het kan idd een slechte kabel zijn maar het kan ook een crosscable zijn.

Laat het stekkertje er eens opnieuw opzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan