Foutmelding Realplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonkerg

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
143
Hoi,

Ik heb net Realplayer geinstalleerd en als ik die wil openen krijg ik een foutmelding nl.

De instructie op 0x6267d48a verwijst naar geheugen op 0x00000001. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.


Wat kan ik hier aan doen? Ik mer dat ik dit soort error wel eens vaker voorbij heb zien komen. Hoop dat iemand mij kan helpen.


Alvast bedankt,

Geert
 
Geert :D

Je weet wel:

1- meer info is handig (over OS, progjes, etc)

2- Real Player zit nok vol met spyware.

Misschien is je PC 'te goed' beveiligd en daarom lukt instal niet.

Kun je wat meer info geven?

grtz
falco
 
Geplaatst door falconetti


Hi Sweetheart :D

Check this out:

http://www.krellan.com/rant/real.html

grtz
falco

Flink verouderd hoor, die site. Gaat bovendien vooral over het feit dat Real op de site je betaalversies van RealPlayer probeert aan te smeren, wat natuurlijk waar is maar iets heel anders is dan te beweren dat de gratis RealPlayer zelf spyware zou bevatten. Er wordt geen cydoor, lop.com, bonzibuddy of wat dan ook meegeïnstalleerd. Wel kan RealPlayer inderdaad irritant zijn omdat het programma steeds het internet op wil om te kijken of er updates zijn of zoiets, maar dat is vrij gemakkelijk uit te schakelen.
Ik gebruik al tijden RealOne Player 2.0 op een systeem dat (volgens Ad-Aware, Spybot en door deskundigen gecheckte HijackThis-logs) spywarevrij is... RealPlayer en RealOne Player bevatten geen spyware; je moet de boel alleen even zodanig instellen dat die programma's niet te pas en te onpas het internet op willen terwijl dat nergens voor nodig is.
 
Geplaatst door buffy


Flink verouderd hoor, die site. Gaat bovendien vooral over het feit dat Real op de site je betaalversies van RealPlayer probeert aan te smeren, wat natuurlijk waar is maar iets heel anders is dan te beweren dat de gratis RealPlayer zelf spyware zou bevatten.......; je moet de boel alleen even zodanig instellen dat die programma's niet te pas en te onpas het internet op willen terwijl dat nergens voor nodig is.

Is dat zo? Flink veroudert? Beta?
Ik ga naar bed, maar hier heb je nog wat extra leesvoer van 10 Januari 2004 (of is dit ook te oud??) =
http://pages.prodigy.net/markrm/spyware.html

Voor straks: slaap lekker :D

grtz
falco
 
Geplaatst door falconetti


Is dat zo? Flink veroudert?

De datum staat er gewoon boven hoor:


Best oud, vind ik.

Geplaatst door falconetti
hier heb je nog wat extra leesvoer van 10 Januari 2004 (of is dit ook te oud??) =
http://pages.prodigy.net/markrm/spyware.html

Inderdaad, die site gaat over dat REALSCHED.EXE waarop ik ook doelde toen ik schreef dat RealPlayer steeds internetverbinding wil maken, als je dat niet uitschakelt. En zoals keurig wordt uitgelegd op de site waarnaar jij nu linkt, en zoals ik in mijn vorige bericht ook al aangaf, kun je dat moeiteloos volledig uitschakelen zonder dat dit ook maar enige invloed heeft op het functioneren van de player. RealPlayer/RealOnePlayer werkt dan perfect zonder dat ooit nog contact wordt gemaakt met RealNetworks.

En rechtvaardigt de aanwezigheid van dat realsched.exe nu echt de stelling dat RealPlayer spyware bevat? Dan zouden álle programma's die zo'n check-for-updates functie hebben dus wegens spyware in diskrediet gebracht moeten worden. Norton AntiVirus bijvoorbeeld, Adobe Photoshop, Windows (alle versies sinds 98), ZoneAlarm, etcetera, etcetera, etcetera - de lijst is eindeloos. Voor al die programma's geldt: het is aan de gebruiker of hij het programma al dan niet zo instelt dat automatisch wordt gecheckt of er updates zijn. Het is dus aan de gebruiker om al dan niet toestemming te geven gegevens te versturen naar/ontvangen van het betreffende bedrijf. Met Real is het niet anders. Zolang je ervoor kunt kiezen van zo'n check-for-updatesfunctie géén gebruik te maken, is er geen reden de softwareproducent in kwestie te verwijten de gebruikers van zijn software te (willen) bespionneren.
 
Ik merk nu dat ik het ook bij meerdere Multimedia proggies heb zoals divxplayer. Volgens mij zijn deze problemen gekomen na dat ik een systeemherstel had gedaan. Hoop dat iemand nu weet hoe ik hier van af kan komen want begint zwaar irri te worden..

Alvast bedankt,

Geert


Mijn pc gegevens zijn:

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 1 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam HOME-1ODRZ2ZK0U
Systeemfabrikant System Manufacturer
Systeemmodel System Name
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 1 Stepping 2 GenuineIntel ~1603 Mhz
BIOS-versie/datum Award Software, Inc. ASUS P4PE-X/SE ACPI BIOS Revision 1006, 26-8-2003
SMBIOS-versie 2.3
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\System32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)"
Gebruikersnaam HOME-1ODRZ2ZK0U\home
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 256,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 85,35 MB
Totaal virtueel geheugen 873,72 MB
Beschikbaar virtueel geheugen 438,76 MB
Ruimte voor wisselbestand 618,25 MB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Mijn Hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 7:19:21, on 14-2-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\PS Tray Factory\PSTrayFactory.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTrayLSI.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTray2k.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\Kazaa Lite K++\KazaaLite.kpp
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\ACE Mega CoDecS Pack\BSPlayer\bplay.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\home\Bureaublad\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Dutch_Phoenix
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {62999427-33FC-4baf-9C9C-BCE6BD127F08} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {E656C00D-81C7-4678-A74C-E5C429CB805A} - (no file)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] C:\WINDOWS\System32\MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] C:\WINDOWS\System32\MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\WINDOWS\System32\MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\System32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKLM\..\RunOnce: [TrayFactory] C:\Program Files\PS Tray Factory\PSTrayFactory.exe /start
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Onderzoek (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/08ab13e7d69ae2766423/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.205474537
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{95F21FEF-435D-48B3-AE3C-24134309BA8C}: NameServer = 194.109.104.104 194.109.6.66
 
1- Buffy, Geert komt hier met een vraag. Je geeft geen antwoord op zijn vraag maar zoals jij in de laatste tijd dat vaker doet: je gaat in discussie met iemand die een reactie plaats. Discussies kunnen we voeren, als je zin hebt, in Members Chat.
Je hebt gelijk dat andere programma’s ook een check for updates functie hebben. MAAR veel van deze moet je zelf activeren (SpywareBlaster, etc) Bovendien real player dringt zich op: als je het 1 keer gebruikt dan staat hij na opstarten PC direct in je taakbalk.. Maar goed, genoeg over dit.
2- Geert: volg het link van Gezina en plaats een nieuwe log file. Je hebt hijackers
Op je PC (mysearchnow, etc). Om principe is het niet nodig dat programma’s slecht gaan werken na een systeemherstel. Dan is het meer aan de hand, en ik bedoel meer dat op je PC wat ‘rommel’ (spyware, hijackers,etc) zit.
Je gebruik SpywareGuard (ik ook) maar dat is lang niet genoeg. Kijk goed op het link van Gezina en zet wat extra programma’s op je PC.
Is je XP 100% geüpdate?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door falconetti
1- Buffy, Geert komt hier met een vraag. Je geeft geen antwoord op zijn vraag maar zoals jij in de laatste tijd dat vaker doet: je gaat in discussie met iemand die een reactie plaats. Discussies kunnen we voeren, als je zin hebt, in Members Chat.

Pardon? Jij kwam hier met de stelling dat RealPlayer "nokvol met spyware" zou zitten (hetgeen overigens ook bepaald geen antwoord op de vraag was), het is helemaal niet vreemd dat ik dan even om een toelichting van die stelling vraag. Dat jij kennelijk wilt dat alles wat jij beweert klakkeloos voor waar wordt aangenomen, is niet mijn probleem maar het jouwe.

En als er iets mis zou zijn met berichten die ik op Helpmij post, dan is het aan de moderators/beheerders om mij daarop aan te spreken, niet aan jou.
 
Geplaatst door buffy


Pardon? Jij kwam hier met de stelling dat RealPlayer "nokvol met spyware" zou zitten (hetgeen overigens ook bepaald geen antwoord op de vraag was), het is helemaal niet vreemd dat ik dan even om een toelichting van die stelling vraag. Dat jij kennelijk wilt dat alles wat jij beweert klakkeloos voor waar wordt aangenomen, is niet mijn probleem maar het jouwe.

En als er iets mis zou zijn met berichten die ik op Helpmij post, dan is het aan de moderators/beheerders om mij daarop aan te spreken, niet aan jou.

Beste meid of jonge (whatever jij bent) bij mijn stelling over Real Player heb ik ook aangegeven dan misschien iets niet goed zou gaan als de PC echt goed beveiligd zou zijn.
Ik wens niet dat alles aangenomen wordt wat ik ‘klakkeloos’ beweer. Ik heb een eigen mening en met 1 en ander beetje ervaring. Wat betreft Real Player het is niet alleen mijn eigen bewering. Maar ja, jij weet kennelijk meer over Real Player dan anderen op internet.
Ik ga verder ook niet meer in discussie met jou.

Wat betreft jou berichten: ik zeg niet dat er iets mis mee is in de zin dat een moderator daar problemen zou moeten hebben. Ik vond alleen (alweer eigen mening) dat jij in de laatste tijd beetje vreemd reageert op andermans berichten.
Dit is dus niet altijd. Soms reageer je ook anders.
Vermoedelijk heeft dit te maken met jou sterrenbeeld ;)
Ik trek me nu terug dus je mag verder dit vraag/tread oplossen
 
Geplaatst door falconetti


Beste meid of jonge (whatever jij bent) bij mijn stelling over Real Player heb ik ook aangegeven dan misschien iets niet goed zou gaan als de PC echt goed beveiligd zou zijn.
Ik wens niet dat alles aangenomen wordt wat ik ‘klakkeloos’ beweer. Ik heb een eigen mening en met 1 en ander beetje ervaring. Wat betreft Real Player het is niet alleen mijn eigen bewering. Maar ja, jij weet kennelijk meer over Real Player dan anderen op internet.
Ik ga verder ook niet meer in discussie met jou.

Wat betreft jou berichten: ik zeg niet dat er iets mis mee is in de zin dat een moderator daar problemen zou moeten hebben. Ik vond alleen (alweer eigen mening) dat jij in de laatste tijd beetje vreemd reageert op andermans berichten.
Dit is dus niet altijd. Soms reageer je ook anders.
Vermoedelijk heeft dit te maken met jou sterrenbeeld ;)
Ik trek me nu terug dus je mag verder dit vraag/tread oplossen

Ach, jochie toch, vind je het nu écht zo moeilijk om te accepteren dat er bij een boude bewering die jij doet een kritische kanttekening geplaatst kan worden? Sneu...:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan