Miniatuurweergaven afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Ik heb een map waarin veel (924, slik) afbeeldingen staan, deze miniatuurweergaven wil ik graag afdrukken op klein formaat, 6 of 8 op een A-4 zodat het geheel overzichtelijk op papier komt te staan. De bestandsnamen dienen er onder vermeld te worden zodat het bestand op de pc snel weer terug te vinden is.
Met welk programma kan ik dat nu het handigste doen? Ik heb het al in Word geprobeerd maar vind dat niet ideaal, er bestaat vast wel een handige utility voor, hoop ik tenminste!
En het zou denk ik ook handig zijn als ik deze afbeeldingen met een simpele handeling allemaal op hetzelfde afdrukformaat kon krijgen, in Word heb ik namelijk zitten modderen met de grootte van de afbeeldingen, dan pasten er net weer geen twee naast elkaar e.d.

Pandora
 
Ik heb op de werkbalk in IE (bovenaan) de knop Mappen neergezet, (via Aanpassen). Als je daarop klikt kan je links je mappen aanklikken. Bij Beeld kan je dan nog Miniatuurweergaven weergeven en ook bij Details kiezen kan je een en ander aanvinken. Zo staat dat tenminste in XP Maar mogelijk bedoel je dit helemaal niet. :)

Wat ook kan: IrfanView (gratis) heeft de optie om de plaatjes in een HTML-Thumbnails te zetten, met naam/extensies/grootte en zo kan je ze dus ook uitprinten. Hier te vinden: Nonags
 
Laatst bewerkt:
Gevonden!

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de software die bij m'n Olympus camera zat precies kan uitvoeren wat ik bedoelde, haha.
Dit progje, Camedia Master, stond al ik-weet-niet-hoelang op m'n pc maar ik gebruikte het nooit. Nu dus wel, ik kan het aantal rijen en kolommen dat ik afgedrukt wil hebben variëren, ik heb de keuze om de naam van het bestand kan er bij af te drukken en eventueel de datum.
Het is perfect en m'n overzicht ziet er fantastisch uit, mooi op fotopapier geprint met m'n nieuwe Canon i455.
Kortom, hier zit een tevreden mens :)

Pandora
 
Men heeft altijd meer dan je denkt te hebben...of zoiets. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan