demon internet op meerdere pc´s

Status
Niet open voor verdere reacties.

overmacht

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Berichten
143
ik wil thuis demon internet op meerdere pc´s installeren. 2 keer win XP pc´s en de rest win 98 se pc´s.

Probleem: ik sluit een win XP pc aan ophet modem van demon pakket ( zyxel prestige 650r ADSL router ) via een hub.
IE gaat automatisch naar een demon pagina waar ik via een informatiescherm het mac adres van de netwerkkaart moet doorgeven aan demon die dan een ip adres vertrekt waarop ik kan internetten (ik denk alleen toegankelijk voor dat mac adres) .
De setings van TCP IP staan allemaal op auto. na 15 min wachten doet internet het, echter alleen op die pc. Hoe zorg ik ervoor dat ik op meerder pc´s kan internetten?

dank voor de reacties!
 
Door geen hub te gebruiken, maar een breedband router. Die kan je al aanschaffen voor 39,- geloof ik. Die heeft verder nog meer mogelijkheden dan een hub, zoals een hardware firewall, adress mapping enz.
 
ik heb volgends de handleiding van demon de zyxel geconfigureerd naar router ipv bridge. alle settings meerdere keren geprobeerd.

voor de duidelijkheid: zo loopt de verbinging nu:

--- telefoon ---[zyxel als router]---[hub]---[PC's]

ik zag dat hij op een zeker moment het MAC adres van de zyxel (niet van een netwerkaart in een pc) bij demon registreerde. internet werkte toen 5 sec op een pc en viel toen weer weg om het daarna niet meer te doen. Daarna weer opnieuw geporbeerd, maar niets werkte. Als bridge werkt de zyxel prima, maar dus slechts op een MAC adres (van een pc netwerkkaart).

wat doe ik fout?? kan het echt niet met hub's??
 
Kijk eens of je NAT kan instellen in je router.
 
ik kan bij NAt wel settings veranderen. het menu ziet er ingeveer zo uit:


Menu 15.2 - NAT Server Setup


Rule Start Port No. End Port No. IP Address
---------------------------------------------------
1. Default Default 0.0.0.0
2. 80 80 192.168.1.33
3. 0 0 0.0.0.0
4. 0 0 0.0.0.0
5. 0 0 0.0.0.0
6. 0 0 0.0.0.0
7. 0 0 0.0.0.0
8. 0 0 0.0.0.0
9. 0 0 0.0.0.0
10. 0 0 0.0.0.0
11. 0 0 0.0.0.0
12. 1026 1026 RR Reserved

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

moet ik daar dan dingen veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan