Problemen met installeren Linksys WAG54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

podium4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2004
Berichten
1
Beste mensen,

Ik heb vandaag een router Linksys WAG54G (is een nieuw model als je 'm nog niet kent) Wat is de bedoeling?

We hebben adsl en de router moet de adsl verbinding delen tussen de desktop pc en de laptop die we hebben... de Linksys router is aangesloten op de adsl lijn zoals eerst altijd de oude usb modem was aangesloten.
De installatie van de router is tot nu toe goed gegaan... de pc (win2000pro) en de laptop (winxphome) herkennen beide de router dat is dan ook de succesvolle stap 1 van de installatie, maar daarna beginnen de problemen: de router moet geconfigureerd worden...
In het instructieboekje staat (in het engels):
typ in de browser http://192.168.1.1 dit gaat goed, de internet explorer vraagt om een bekende gebruikersnaam en wachtwoord, na dit goed ingetypt te hebben komen ik in een scherm waar ik de modem moet configureren... daar loop ik vast ...:
Ik heb de volgende informatie in het scherm ingevuld:
Use the following IP Address: aangevinkt (we hebben een vast ip adres)
IP Address: 80.100.76.143 (ons ip)
Subnet Mask: 255.255.255.0 (zo stond het al...weet niet of het goed is)
Default Gateway: 192.168.1.1 (wilde gok, is btw het ip van de router)

Verderop:
Local IP Address: 192.168.1.1 (stond al zo...)
Subnet Mask: 255.255.255.0 (stond ook al zo...)

er staan nog een aantal meer instellingen maar ik denk niet dat ze van belang zijn maar geef ze graag als jullie er om vragen...

Als ik dit dus heb ingevuld en op Save settings druk geeft ie de volgende foutmelding: "IP Address and gateway is not at same subnet mask!"

Wie kan me verder helpen?
 
Ik neem aan dat de makers van je routertje een Handleiding hebben meegestuurd...

Lees deze eens grondig door, en post daarna als het nog niet lukt
 
Dat reeds ingevulde eigen ip adres is gek.
Standaard Gateway is 192.168.1.1 maar het lokake wijkt daar iets van af. Kan bv eindigen op 12 maar ook op 2. Kan niet hetzelfde zijn
Het subnetmasker 255.255enz is goed
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan